Apple Watch nadal dominuje w sprzedaży smartwatchy, a przesyłki wszystkich urządzeń z tej kategorii na świecie wzrosły aż o 48% w ujęciu rocznym!
Popyt konsumentów na smartwatche okazał się o wiele mniejszy niż w czasie, gdy rozpoczął się boom na sprzedaż smartfonów dziesięć lat temu, ale rynek urządzeń wearables coraz bardziej zyskuje na popularności. Counterpoint Research twierdzi, że w 1. kwartale 2019 roku przesyłki smartwatchów wzrosły o 48% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Do takiego wyniku przyczynili się tacy producenci jak Apple, Samsung i Fitbit. Fossil z Wear OS odnotował z kolei spadek udziału w rynku.
Apple jest oczywiście głównym liderem, a sprzedaż Apple Watchów stanowi ponad jedną trzecią rynku smartwatchów na świecie z udziałem 35,8% w rynku. Innymi słowy, jednym na trzy smartwatche wysłane w ostatnim kwartale był Apple Watch. Samsung zajmuje solidne drugie miejsce z 11,1% rynku. Fitbit wzrósł również z 3,7% do 5,5%. Huawei osiągnął 3% dzięki Huawei Watch GT.
Według Apple Counterpoint Research przesyłki Apple Watch wzrosły o 49 proc. w ostatnim kwartale rok do roku. Apple nigdy nie ujawniło sprzedaży Apple Watcha, ale kategoria „Wearables, Home i Accessories” wyznaczyła nowy rekord przychodów w marcu tego roku osiągając 5,1 miliarda dolarów.
Z przeprowadzonej ankieta Counterpoint Research dotyczącej preferencji konsumenckich wynika, że funkcja EKG w modelach Apple Watch Series 4 jest najbardziej pożądaną funkcją Apple Watcha. Apple niedawno rozszerzyło EKG na 19 krajów europejskich i Hongkong.
Chociaż szacunki mogą się różnić, jasne jest, że Apple Watch nadal dominuje na rynku inteligentnych zegarków (smartwatchów)!
Może Cię zainteresować także:
źródło: Android Police via Counterpoint – Global Smartwatch Shipments Grew 48%YoY in Q1 2019 with One in Three Being an Apple Watch