Netflix posiada w sumie 149 milionów płatnych subskrybentów na całym świecie, a dynamika wzrostu na rynkach międzynarodowych nie zwalnia tempa.
W ciągu pierwszego kwartału 2019 roku Netflixowi przybyła rekordowa liczba 9,6 mln subskrybentów, którzy zdecydowali się płacić za dostęp do najpopularniejszej na świecie usługi streamingowej z filmami i serialami. Netflix pokonał oczekiwania Wall Street oraz własną prognozę podaną w styczniu. Firma przekroczyła swój cel o ok. 700 000 abonentów, zwiększając całkowitą bazę abonentów do 148,9 mln – stan na koniec pierwszego kwartału br.
Dla porównania ten popularny serwis VOD miał łącznie 137 mln użytkowników na koniec 3 kwartału 2018 roku.
Netflix pozyskał więcej subskrybentów niż kiedykolwiek, a kolejne 6,6 mln stanowili użytkownicy, którzy zdecydowali się skorzystać z bezpłatnej wersji próbnej.
Jak pokazuje poniższy wykres, wzrost bazy użytkowników Netflixa w ostatnich latach coraz bardziej widoczny jest na rynkach międzynarodowych, ponieważ gigant transmisji strumieniowej rozszerzył swój zasięg na coraz więcej krajów.
W ostatnim kwartale z Netflixa zaczęło korzystać 9,6 mln nowych użytkowników (płacąc za dostęp do serwisu), z czego 7,9 mln pochodziło z rynków międzynarodowych i zaledwie 1,7 mln z USA. Użytkownicy międzynarodowi stanowią obecnie 60 proc. bazy abonentów firmy, w porównaniu do 49 proc. zaledwie 2 lata temu, dobijając wówczas do łącznej liczby 100 mln abonentów na świecie.
Może Cię zainteresować także: