Facebook i Twitter to już social media dla starszych?

Jeśli chodzi o preferencje młodego pokolenia w mediach społecznościowych, to nastolatki z USA są tak samo lojalne, jak Brutus dla Cezara.

W 2013 r. Facebook był ulubionym medium społecznościowym młodego pokolenia. W 2014 r. na chwilę tron objął Instagram, po czym został zastąpiony przez Snapchata w 2016 r.

Teraz, wiosną 2019 r., Snapchat jest nadal numerem 1 wśród nastolatków w Stanach Zjednoczonych, ale Instagram nadrabia zaległości. Zgodnie z najnowszą edycją dwuletniego badania „Taking Stock With Teens®” od PiperJaffray, 41 proc. z około 8 000 ankietowanych nastolatków wskazało Snapchat jako swoją ulubioną platformę mediów społecznościowych, a 35 proc. respondentów wybrało Instagram jako wybraną platformę.

Popularność Snapchata i Instagrama jest zdobywana wyraźnie kosztem Facebooka i Twittera, które wydają się być coraz mniej atrakcyjne dla nastolatków.


Przeczytaj także: Kim są użytkownicy social mediów w Polsce? (maj 2018)

Zobacz najnowszy wykres przedstawiający jak zmieniały się społecznościowe preferencje amerykańskich nastolatków (ok. 16 lat) od 2015 do 2019 roku:

Preferencje dotyczące social mediów wśród nastolatków w USA w wieku ok. 16 lat (2015-2019)

Preferencje dotyczące social mediów wśród nastolatków w USA w wieku ok. 16 lat (2015-2019)

Snapchat Instagram Twitter Facebook
2019 41% 35% 6% 6%
2018 45% 26% 9% 8%
2017 39% 23% 11% 11%
2016 24% 23% 16% 15%
2015 11% 29% 21% 12%

Może Cię zainteresować także: 

Dzienna liczba użytkowników Stories w social mediach (4Q 2018)

źródło: Statista – Facebook and Twitter Are Old News to Young People, PiperJaffray – Piper Jaffray Completes Semi-Annual Generation Z Survey of 8,000 U.S. Teens 

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj