Jeśli chodzi o preferencje młodego pokolenia w mediach społecznościowych, to nastolatki z USA są tak samo lojalne, jak Brutus dla Cezara.
W 2013 r. Facebook był ulubionym medium społecznościowym młodego pokolenia. W 2014 r. na chwilę tron objął Instagram, po czym został zastąpiony przez Snapchata w 2016 r.
Teraz, wiosną 2019 r., Snapchat jest nadal numerem 1 wśród nastolatków w Stanach Zjednoczonych, ale Instagram nadrabia zaległości. Zgodnie z najnowszą edycją dwuletniego badania „Taking Stock With Teens®” od PiperJaffray, 41 proc. z około 8 000 ankietowanych nastolatków wskazało Snapchat jako swoją ulubioną platformę mediów społecznościowych, a 35 proc. respondentów wybrało Instagram jako wybraną platformę.
Popularność Snapchata i Instagrama jest zdobywana wyraźnie kosztem Facebooka i Twittera, które wydają się być coraz mniej atrakcyjne dla nastolatków.
Przeczytaj także: Kim są użytkownicy social mediów w Polsce? (maj 2018)
Zobacz najnowszy wykres przedstawiający jak zmieniały się społecznościowe preferencje amerykańskich nastolatków (ok. 16 lat) od 2015 do 2019 roku:
Snapchat | ||||
---|---|---|---|---|
2019 | 41% | 35% | 6% | 6% |
2018 | 45% | 26% | 9% | 8% |
2017 | 39% | 23% | 11% | 11% |
2016 | 24% | 23% | 16% | 15% |
2015 | 11% | 29% | 21% | 12% |
Może Cię zainteresować także:
źródło: Statista – Facebook and Twitter Are Old News to Young People, PiperJaffray – Piper Jaffray Completes Semi-Annual Generation Z Survey of 8,000 U.S. Teens