ING Bank jako pierwszy bank umożliwiamy użytkownikom aplikacji mobilnej Moje ING głosową obsługę wybranych funkcji, przy pomocy Asystenta Google’a.
Klienci ING Banku mogą zapytać aplikację mobilną Moje ING o saldo, kod BLIK i zlecić wykonanie szybkiego przelewu między swoimi rachunkami. Choć są to na razie tylko trzy operacje, jest to pierwsze wdrożenie takiej integracji w polskiej mobilnej aplikacji bankowej.
Wszystkie te funkcje są dostępna na ekranie przed zalogowaniem. Można je dodać korzystając z opcji „dodaj skrót” w prawym dolnym rogu ekranu aplikacji.
Przeczytaj także: Liczba użytkowników bankowości mobilnej w polskich bankach (4Q 2018)
Jak działa obsługa głosowa w appce Moje ING?
Wystarczy wypowiedzieć jedną z obsługiwanych komend, a aplikacja Moje ING mobile ją wykona.
- Żeby zrobić szybki przelew należy powiedzieć: OK Google, wyszukaj przelew w Moje ING mobile. – szybki przelew to przelew między rachunkami własnymi. Przy dodawaniu skrótu na ekran można ustawić np. przelew z konta oszczędnościowego na konto osobiste. Szybki przelew można wykonać na 50, 100 lub 200 zł. Aplikacja przed realizacją przelewu zapyta na jaką kwotę ma być wykonany.
- Żeby sprawdzić stan konta powiedz: OK Google, wyszukaj saldo w Moje ING mobile.
Aplikacja podaje saldo konta, które masz ustawione w Moje ING mobile na ekranie przed zalogowaniem. Możesz zdefiniować, czy chcesz tam widzieć i słyszeć dokładną kwotę czy ustawioną wartość procentową. - Żeby otrzymać kod BLIK powiedz: OK Google, wyszukaj blik w Moje ING mobile.
Ważność kodu BLIK odczytanego przez aplikację mobilną jest taka sama jak wygenerowanego ręcznie, czyli 2 minuty.
Kto może skorzystać z obsługi głosowej?
Obsługa aplikacji Moje ING mobile z wykorzystaniem Asystenta Google jest dostępna na urządzeniach z systemem Android. Minimalna wymagana wersja to Android 5.0.
źródło: informacja prasowa