Jak w ciągu ostatnich 10 lat rosła potęga firmy Huawei? (stan na 2018 r.)

Sprawdź dane z ostatnich 10 lat (od 2008 do 2018 r.) dotyczące przychodów chińskiej firmy Huawei oraz wzrost udziału na chińskim rynku smartfonów.

Według opublikowanego sprawozdania finansowego z 2018 r., chińska firma telekomunikacyjna Huawei po raz pierwszy przekroczyła 100 miliardów USD przychodów – wcześniej chwalono ją za sukces i sprawność. Firma była również w stanie zwiększyć swój udział na rynku chińskich smartfonów, który zmniejsza się pod względem liczby urządzeń od 2016 roku.

Jednak, kiedy w styczniu br. Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych otworzył swoje sprawy przeciwko producentowi smartfonów, reputacja chińskiej gwiazdy technologicznej została trochę zszargana. Sprawa przeciwko firmie, która posiada 27-procentowy udział w rynku Chin, obejmuje szereg zarzutów, w tym kradzież tajemnic handlowych od konkurenta T-Mobile i omijanie sankcji USA wobec Iranu.

Skandal udowodnił, że nieufni wobec chińskich firm w międzynarodowych kooperacjach mają poniekąd rację. Kilka krajów, w tym Stany Zjednoczone, zakazało korzystania z produktów Huawei w następstwie skandalu z kilkoma innymi zarzutami. Szczególnie wdrożenie nowych sieci 5G, dla których Huawei jest możliwym dostawcą, wywołało gorące dyskusje.


Przeczytaj także: Huawei prześcignął Apple’a w liczbie sprzedanych smartfonów (3Q 2018)

Poniżej wykres przedstawiający wzrost przychodów firmy Huawei od 2008 do 2018 roku oraz wzrost udziału na rynku smartfonów w Chinach:

Huawei – przychód i udział na chińskim rynku smartfonów (2008-2018)

Huawei – przychód i udział na chińskim rynku smartfonów (2008-2018)

rokprzychód (w mld USD)udział w Chinach (%)
2018107,10 mld $27%
201789,61 mld $20%
201677,43 mld $16%
201558,64 mld $15%
201442,79 mld $10%
201335,49 mld $9%
201232,69 mld $10%
201130,28 mld $11%
201027,10 mld $
200921,77 mld $
200818,27 mld $

źródło: Statista – The Steep Rise of Huawei

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj