Ranking oglądalności kanałów telewizyjnych w Polsce (luty 2019)

Według najnowszych danych na temat popularności polskich kanałów telewizyjnych, w lutym 2019 r. TVP1 uplasowało się przed Polsatem, a stacja TVN zajęła 1. miejsce w grupie komercyjnej.

Ranking kanałów TV w Polsce (dane za luty 2019)
Ranking kanałów TV w Polsce (dane za luty 2019)
  • Według danych oglądalności kanałów TV za luty br. wydanego przez serwis WirtualneMedia.pl (dane z raportu Nielsen Audience Measurement), liderem oglądalności w rynku telewizyjnym była TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem lutego 2018 roku zwiększył się o 1,44 proc. i wyniósł 10,58 proc.
  • Na drugim miejscu znalazł się Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,24 proc. do 9,76 proc. Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z miejsca czwartego. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,72 proc., po wzroście względem lutego ub.r. o 0,23 proc.
  • Na czwarte miejsce spadła stacja TVN (8,59 proc.) odnotowując największą stratę w TOP 10 zestawienia. 

Czas przed telewizorem w Polsce w latach 2010–2018

W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godz. 17 min i 8 s. W porównaniu do 2017 roku czas ten skrócił się o 1 min i 24 s, a 2016 – o 4 min i 37 s.

Poniżej średni czas spędzany przed telewizorem (ATV) w ciągu jednego dnia przez statystycznego Polaka:

  • 2010 (04:05:07)
  • 2011 (04:02:01)
  • 2012 (04:03:17)
  • 2013 (04:07:19)
  • 2014 (04:20:19)
  • 2015 (04:23:32)
  • 2016 (04:21:45)
  • 2017 (04:18:32)
  • 2018 (04:17:08)

Może Cię także zainteresować:

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 39,19% w lutym 2018 r. do 37,65%. w lutym 2019 r.

TVP1 oraz TVP2 w lutym 2019 r. nadawały najwięcej premier – więcej niż w lutym  2018 r. (m.in. „Sanatorium miłości”, czy „Echo serca”). W ostatnich latach już w lutym TVN rozpoczynał emisje programów z wiosennej ramówki (w okolicach 20 lutego, a popołudniowe pasmo z nowymi odcinkami paradokumentów startowało już na początku analizowanego miesiąca). W tym roku z „powodów biznesowych” stacja ta opóźniła start wiosennych pozycji programowych.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z 6. lokaty. Jego udział wyniósł 4,19 proc., po wzroście o 22,16 proc. – największym w top 10. W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,55 proc.), TV Puls (3,40 proc.), TVN7 (3,31 proc.), TVP Info (3,25 proc.) i TTV (2,20 proc.).

Ranking TOP 10 kanałów telewizyjnych w Polsce w lutym 2019 r. (SHR%) w grupie wszystkich widzów +4

miejscekanał TVluty 2018 r.luty 2019 r.zmiana
1.TVP110,43%10,58%+1,44% ↑
2.Polsat10,41%9,76%-6,24% ↓
3.TVP28,70%8,72%+0,23% ↑
4.TVN9,65%8,59%-10,98% ↓
5.TVN243,43%4,19%+22,16% ↑
6.TV43,76%3,55%-5,59% ↓
7.TV Puls3,34%3,40%+1,80% ↑
8.TVN73,37%3,31%-1,78% ↓
9.TVP INFO3,43%3,25%-5,25% ↓
10.TTV2,04%2,20%+7,84% ↑
  • Lider wśród grupy komercyjnej (16-49 lat): TVN wyniósł 10,96 proc.
  • Drugie miejsce zajął Polsat z wynikiem 10,92 proc.
  • Trzecie miejsce zajęła TVP2 (7,53 proc.).
  • Czwarte miejsce przypadło dla TVP1 (7,01 proc.).

Ranking TOP 10 kanałów telewizyjnych w Polsce w lutym 2019 r. (SHR%) w grupie wiekowej 16-49 lat

miejscekanał TVluty 2018 r.luty 2019 r.zmiana
1.TVN13,08%10,96%-16,21% ↓
2.Polsat11,88%10,92%-8,08% ↓
3.TVP27,33%7,53%+2,73% ↑
4.TVP17,07%7,01%-0,85% ↓
5.TV Puls3,53%3,70%+4,82% ↑
6.TVN73,31%3,60%+8,76% ↑
7.TV43,67%3,26%-11,17% ↓
8.TTV2,52%3,24%+28,57% ↑
9.TVN242,01%2,36%+17,41% ↑
10.Puls21,99%2,35%+18,09% ↑

Ranking TOP 10 kanałów telewizyjnych w Polsce w lutym 2019 r. (SHR%) w grupie wiekowej 16-59 lat

W grupie wiekowej 16-59 lat pierwsze miejsce zajął Polsat (10,87 proc.):

miejscekanał TVluty 2018 r.luty 2019 r.zmiana
1.Polsat11,59%10,87%-6,21% ↓
2.TVN11,47%10,06%-12,29% ↓
3.TVP18,22%7,88%-4,14% ↓
4.TVP27,82%7,54%-3,58% ↓
5.TV Puls3,79%3,96%+4,49% ↑
6.TVN73,63%3,64%+0,28% ↑
7.TV43,80%3,62%-4,74% ↓
8.TTV2,32%2,79%+20,26% ↑
9.TV242,28%2,78%+21,93% ↑
10.Puls21,77%2,12%+19,77% ↑

Najpopularniejsze seriale i programy telewizyjne w lutym br:

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 14 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, a po jednej – do TVN i Polsatu.

  • Największą widownię (5,75 mln osób) w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość” – udział stacji w tym czasie wyniósł 35,79 proc.
  • Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był Teleexpress na TVP1, który 3 lutego na antenie tej stacji obejrzało 5,42 mln widzów (35,38 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
  • Drugie miejsce pod względem oglądalności dzienników zajęły Fakty na TVN, które zgromadziły 3,36 mln widzów (emisja 21 lutego, 13. pozycja). Do zestawienia TOP 20 na 16. pozycji uplasowały się jeszcze Wiadomości na TVP1 z 3,24 mln oglądających (10 lutego) oraz Wydarzenia Polsatu z 2,79 mln oglądających (3 lutego).
  • Na 3. pozycji uplasowała się transmisja konkursu PŚ w lotach narciarskich z 3 lutego. Relację z zawodów z Oberstdorfu w samej TVP1 śledziło 5,18 mln osób (34,18 proc. udziału). Konkurs ten był również relacjonowany w TVP Sport oraz na Eurosport 1.

źródło: WirtualneMedia.pl – TVP1 przed Polsatem w lutym. TVN liderem w grupie komercyjnej. „M jak miłość” hitem