Ruszyła przedsprzedaż samochodów Tesla Model Y

Tesla zaprezentowała najnowszy Model Y, a na stronie można już zamówić w przedsprzedaży własny egzemplarz samochodu, który pojawi się na jesieni 2020 roku.

TESLA Model Y (2019)

Na stronie internetowej Tesli rozpoczęła się już rezerwacja nowo zaprezentowanego Modelu Y, w pełni elektrycznego crossovera SUV-a i piątego samochodu elektrycznego firmy. Model Y został zaprezentowany podczas dzisiejszej konferencji.

Tesla Model Y to elektryczny samochód dalekiego zasięgu, który  pojawi się na początku jesieni 2020 roku i będzie miał zasięg 300 mil, powiedział prezes Tesli Elon Musk. Tesla będzie również sprzedawać wersję z dwoma silnikami z napędem na cztery koła za 51 000 USD oraz wersję o większej wydajności za 60 000 USD – oba samochody będą również dostępne jesienią 2020 r. Tańsza wersja o zasięgu 230 mil nie będzie dostępny aż do 2021 roku, powiedział Musk, i będzie sprzedawać mnie, bo tylko 39 000 USD (ok. 150 tys. zł).

Już teraz, na stronie internetowej firmy można wstępnie zamówić wszystkie wersje Modelu Y z wyjątkiem najtańszej wersji podstawowej. Jest to zgodne ze zwyczajem Tesli, związanym ze sprzedawaniem najpierw najdroższych wersji swoich pojazdów. Pozostałe trzy wersje i wszystkie ich opcje są dostępne w przedsprzedaży po wpłacie zaliczki w wysokości 2500 USD (ok. 9500 zł). Model Y z 7-osobowym fotelem również nie będzie dostępny do 2021 roku.


Wkrótce po prezentacji Modelu 3 w 2016 roku, ponad 100 000 nabywców wpłaciło depozyt w wysokości 1000 USD, aby zamówić sedana za 35 000 USD . Wielu z nich zrezygnowało z rezerwacji lub w następnych latach i kupiło droższą wersję samochodu. Tańszy Model 3 trafił do sprzedaży w cenie 35 tys. dolarów dopiero w zeszłym miesiącu.

Przedsprzedaż Modelu Y (screen ze strony)

Przedsprzedaż Modelu Y (screen ze strony)

Obejrzyj prezentację najnowszego samochodu Tesli w skróconej, 3-minutowej wersji:

źródło: The Verge via Tesla

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj