Reklamy na stronach AMP bezpieczniejsze, szybsze i trafniejsze!

Google informuje, że używanie na mobilnych stronach internetowych reklam AMPHTML daje znacznie więcej korzyści, w tym szybkość, bezpieczeństwo, dopasowanie i większe przychody.

Korzyści wynikające z wydajności i gwarancji bezpieczeństwa oferowane przez reklamy AMPHTML, czyli reklamy displayowe utworzone za pomocą struktury AMP, przekładają się na lepsze ROI reklamodawcy, przychody od wydawcy i ogólnie lepszą obsługę użytkowników. Z tego powodu Google rozszerzyło obsługę reklam AMPHTML nie tylko na strony AMP, ale także na zwykłe strony internetowe. Od stycznia tego roku 12% wszystkich reklam displayowych wyświetlanych przez Google’a to reklamy AMPHTML.

Korzyści z wdrożenia reklam AMPHTML
Korzyści z wdrożenia reklam AMPHTML

Cały kod w repozytorium AMP jest opensource’owy i jest dokładnie sprawdzany przez opiekunów projektu, zanim zostanie scalony. Reklamy napisane w AMP są także bardziej wydajne. Taki proces drastycznie zmniejsza prawdopodobieństwo, że reklamy AMPHTML będą miały kod wykorzystujący luki w chipsetach lub procesorach do drenażu przez kryptograficzne wydobywanie walut na urządzeniach użytkowników.

Ponieważ reklamy AMPHTML są zaufane, można je przekształcić w bardziej efektywny element iframe. Zwiększenie wydajności powoduje szybsze wyświetlanie reklam na stronie, co przekłada się na wyższe przychody wydawców i lepsze ROI dla reklamodawcy.

Przeczytaj również:

Reklamy AMPHTML na stronach AMP zapewniają jeszcze lepszy zwrot z inwestycji

Reklama AMPHTML wyświetlana na stronie AMP ma lepszą skuteczność w porównaniu z tą samą reklamą, która działa na zwykłej stronie internetowej. Wynika to z projektowania reklam AMPHTML, dzięki czemu reklamodawcy mają lepszy współczynnik klikalności dzięki wskaźnikom i widoczności.

AMPHTML Ads vs HTML5 Ads
AMPHTML Ads vs HTML5 Ads

Strony AMP odnotowały stały wzrost w ciągu ostatnich kilku lat, a reklamodawcy mają teraz dostęp do ponad 1 miliarda wyświetleń dziennie (z punktu widzenia komfortu użytkowania i punktów widzenia reklam). Ponadto ponad 35 proc. reklam wyświetlanych na stronach AMP to już reklamy AMPHTML.

Wydawcy i reklamodawcy odnoszą korzyści dzięki stronom AMP i reklamom AMPHTML

Wydawca wiadomości EL PAIS wraz z Volkswagenem, jednym ze swoich reklamodawców, przeprowadził wielowymiarowy test A / B, który mierzył, w jaki sposób reklamy graficzne Volkswagena stworzone w AMPHTML i HTML5 byłyby wyświetlane na stronach AMP w stosunku do zwykłych stron.

Przejście ze standardowej strony HTML na stronę AMP (z tą samą reklamą HTML5) spowodowało 26-procentowy wzrost CTR. Przejście  do strony AMP z reklamami AMPHTML spowodowało dodatkowy 48-procentowy wzrost CTR.

Wyniki testu A/B z reklamami AMPHTML i HTML5
Wyniki testu A/B z reklamami AMPHTML i HTML5

Więcej o tym eksperymencie możesz przeczytać w artykule: Volkswagen and EL PAÍS increase conversions by 76% with the first end-to-end AMP campaign.

Google nadal inwestuje w lepsze doświadczenia użytkowników zwiększając udział reklam AMPHTML w stosunku do zwykłych reklam. Po uruchomieniu obsługi aplikacji mobilnych w drugim kwartale 2019 r. reklamodawcy mogą w pełni przejść do tworzenia pojedynczej reklamy AMPHTML i renderowania jej we wszystkich środowiskach i urządzeniach.

Może Cię także zainteresować:

Trzy nowe formy reklam dla stron AMP

źródło: Google Ads Blog – Using AMP to make display ads safer, faster and better for users