Wyniki sprzedaży Apple’a za 1Q fiskalny 2019

Choć sprzedaż iPhone’a spadła w 1 kwartale fiskalnym 2019 roku (4Q 2018), to inne kategorie sprzedażowe firmy Apple odnotowały spore wzrosty.

Najnowsze wyniki finansowe firmy Aplle za kwartał obejmujący okres świąteczny nie są szczególnym zaskoczeniem. W końcu firma ostrzegła już akcjonariuszy, że sprzedaż za ostatni kwartał 2018 roku nie była tak dobra, jak wcześniej oczekiwano. I chociaż tak było, w istocie ogólna sprzedaż spadła o 4,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.

Firma odnotowała najwyższy zysk na akcję w swojej historii na poziomie 4,18 USD, co wskazuje, że chociaż może mieć problemy z nadążaniem za wzrostem w ostatnich latach, Apple nadal jest niezwykle rentowne. Po drugie, rozczarowujący wynik pod względem sprzedaży można przypisać niemal całkowicie słabszej niż oczekiwano sprzedaży iPhone’a. Każdy inny aspekt działalności firmy Apple, obejmujący też iPady i komputery Mac, wzrósł znacząco.

Zgodnie z wczorajszymi wynikami, kilka czynników przyczyniło się do osłabienia przychodów z iPhone’a w ostatnim kwartale: silny dolar podwyższył ceny nawet w wielu krajach rozwijających się, niższe dopłaty dla operatorów również powodują, że iPhone wydaje się droższy, a program wymiany baterii Apple’a pozwolił wielu użytkownikom telefonów iPhone na korzystanie jeszcze trochę ze starszych modeli.


Przeczytaj także: Wyniki sprzedaży Apple’a za 4Q fiskalny 2018 roku

Jak wynika z poniższego wykresu, świetny wynik w segmencie inne produkty firmy Apple, obecnie przemianowany na urządzenia do noszenia, dom i akcesoria oraz dobre lub bardzo dobre wyniki ze sprzedaży komputerów Mac, iPadów i usług, nie były wystarczające, aby zrównoważyć słabą sprzedaż iPhone’a. W końcu iPhone nadal stanowi ponad 60 proc. całkowitego przychodu Apple.

Wyniki sprzedaży firmy Apple za 1Q 2019 r.

Wyniki sprzedaży firmy Apple za 1Q 2019 r.

źródło: Statista – iPhone Weakness Overshadows Plenty of Positives

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj