Aktualizacja przeprojektowanego wyglądu aplikacji mobilnej Facebook Messenger rozpoczęła się w październiku zeszłego roku, a teraz jest już dostępna dla wszystkich użytkowników.
Redesign Facebook Messengera, który został po raz pierwszy ogłoszony na konferencji dla programistów F8 w maju 2018 roku, jest już dostępny dla wszystkich użytkowników aplikacji mobilnej na smartfony.
W opisie zmian i screenach aplikacji w sklepach App Store i Google Play Store pokazano już nowy interfejs. Sprawdziłem że jest on dostępny na obu systemach operacyjnych, ale zespół Messengera stwierdził, że aktualizacja może zająć jeszcze trochę czasu i jeszcze nie u wszystkich zmiany będą od razu widoczne.
Celem przeprojektowania było uproszczenie nawigacji i doświadczeń użytkowników, którzy korzystają w aplikacji głównie z czatu, który jest głównym elementem komunikatora.
Zmiany w interfejsie zaczęły się pojawiać nielicznym już w październiku, a na początku 2019 roku już u większości na całym świecie: Facebook wprowadza nowy wygląd Messengera na smartfony.
Najważniejsze zmiany obejmują zredukowanie 9 kart w menu do zaledwie trzech głównych funkcji aplikacji. Wprowadzono również nowy, bardziej przejrzysty wygląd kart, które są proste i estetyczne – przypominające interfejs np. w Apple Music. Niestety karta „Czaty” jest wciąż wypełniona funkcjami, które pojawiły się w programie Messenger przez te wszystkie lata (takimi jak gry, boty i przypomnienia), ale większość z nich jest teraz ukryta za nową ikoną z czterema kropkami.
Tak więc, choć niewiele jest nowych funkcji, doświadczenie jest znacznie lepiej ukierunkowane na to, co naprawdę chcesz zrobić po uruchomieniu Messengera.
źródło: Facebook via The Verge