Facebook wprowadza nowy wygląd Messengera na smartfony

Nowy wygląd interfejsu użytkownika aplikacji mobilnej Facebook Messenger Messenger zaczął być udostępniany globalnie i nie wszystkim się podoba, a dla mnie to jest krok naprzód.

Nowy interfejs aplikacji Facebook Messenger (2019) - aplikacja mobilna

Wydaje się, że nowy wygląd Messengera z większymi i pogrubionymi czcionkami ponownie jest udostępniany użytkownikom na całym świecie. Wielu użytkowników już widzi tę zmianę, w tym widzę ją także u siebie. Oznacza to, że większość osób powinna zauważyć je także u siebie.

Pierwsza próba zmiany interfejsu była zauważona już we wrześniu zeszłego roku, jednak Facebook szybko wycofał wprowadzony nowy wygląd aplikacji (w tym także w Polsce).

Zaktualizowany wygląd Messengera nie wymaga aktualizacji aplikacji w sklepie App Store lub Google Play – interfejs zmienia się automatycznie po uruchomieniu aplikacji i połączeniu z internetem.

Czym się charakteryzuje nowy wygląd Messengera?

Nowy Facebook Messenger ma uproszczony interfejs użytkownika, większe i pogrubione czcionki nazwy działów i kontaktów.

Kiedy Facebook ogłosił zmianę wyglądu dla Messengera podczas konferencji deweloperskiej F8 w maju zeszłego roku, obiecał także uprościć jego działanie, usuwając niepotrzebne elementy i kładąc nacisk na najważniejsze funkcje. Zapewniono także, że w komunikatorze mobilnym pojawi się ciemny tryb. Teraz, gdy przeprojektowanie znacznie się rozwinęło, czas ocenić, czy Facebook dotrzymał tych obietnic. Wydaje się, że tylko częściowo.

Liczba użytkowników Facebooka, Instagrama i Messengera w Polsce (11/2018)

Nowy interfejs jest uproszczony pod pewnymi względami. W aplikacji zmniejszono liczbę zakładek z dziewięciu (w przybliżeniu żadnej z nich nie pamiętam) do trzech:

  1. Czaty – zakładka z rozmowami.
  2. Kontakty z listą znajomych i ich statusem aktywność – kto jest aktywny.
  3. Odkryj z propozycjami Dla Ciebie i Firmy.

Prawdopodobnie większość z Was nadal będzie używać tylko jednej zakładki z Czatami, ale i tak uważam, że to dobre posunięcie. Poza tym większość elementów Messengera została uśmiercona – chociaż z przyjemnością zauważyłem, że Facebook usunął w dużej mierze bezużyteczny pasek ulubionych.

Pod względem wzornictwa Facebook poszedł za panującymi trendami i dąży do uzyskania czystego, białego interfejsu, co jest trochę niefortunne, ponieważ nie oferuje jeszcze opcji trybu nocnego, który ma pojawić się ” niedalekiej przyszłości” także w ramach stopniowego wdrażania.

Odświeżenie projektu, jak już wcześniej wspomniałem, odbywa się po stronie serwera, więc nie można wymusić jego aktualizacji. Jeśli nie masz jeszcze nowego Messengera, to wkrótce powinien się pojawić.

źródło: Facebook Messenger via Android Police