CIRP wydało nowy raport, w którym oszacowano jak sprzedawały się modele iPhone’ów z 2018 r. w porównaniu z tymi z poprzednich lat.
Organizacja Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) została założona, aby dostarczać inwestorom badania dotyczące papierów wartościowych, wykorzystując zaawansowane strategie, metody i analizy badań rynku konsumenckiego. Posiadane przez CIRP autorskie dane i kluczowe informacje na temat zachowań konsumenckich są cennymi narzędziami dla inwestorów, analityków i uczestników branży.
Najnowszy raport CIRP iPhone XR Takes 32% of Sales in First Month of Availability – Lower Price Point, Features Attracts Android Users z 26 grudnia 2018 roku przedstawia interesujące statystyki porównawcze na temat sprzedaży modeli iPhone’a XR, XS i XS Max w ciągu pierwszych 30 dni od wydania (w USA), w porównaniu z poprzednimi modelami iPhone’ów w latach ubiegłych.
Firma Apple nie publikuje już liczby sprzedanych modeli iPhone’ów, więc trudniej jest dowiedzieć dokładnej skali sprzedaży tych urządzeń. Co ciekawe wiele nieoficjalnych raportów pokazuje oznaki spadku sprzedaży iPhone’ów.
W 2018 roku sprzedaż iPhone’a XR stanowiła 32% sprzedanych w pierwszym miesiącu dostępności, podczas gdy iPhone XS i XS Max łącznie stanowiły 35% udziału w rynku Apple’a.
Tym razem Apple podeszło inaczej do wydania swoich smartfonów – od razu wypuściło dwa droższe iPhony, a dopiero za miesiąc pojawił się tańszy iPhone XR, aby dać więcej czasu lojalnym użytkownikom iOS-a na uaktualnienie do najnowszej i najlepszej wersji iPhone’a XS lub XS Max– no i oczywiście odpowiednio droższej. Natomiast w 2017 r. iPhone 8 i 8 Plus zostały wydane od razu, a iPhone X dopiero miesiąc później od jego ogłoszenia, aby podnieść atmosferę i oczekiwanie na model premium. W 2017 roku iPhone X stanowił 30% sprzedaży na rynku iPhone’a w stosunku do pozostałych iPhone’ów w pierwszym miesiącu dostępności.
Według tego samego raportu, 82% stanowili klienci, którzy zaktualizowali swoje starsze urządzenia z systemem iOS na nowsze, a 16% przeszło z Androida na iOS-a. W roku 2017 roku te udziały były nieznacznie inne: 86% posiadających iPhone’a kupiło nowe urządzenia z iOS-em, a 11% zmieniło system z Androida na iOS-a.
Przeczytaj również:
W oparciu o wartości procentowe sprzedaży iPhone’a, nowe iPhone’y z 2017 r. stanowiły 69% całkowitego udziału w rynku iPhone’a, podczas gdy tegoroczne iPhony stanowiły 65% udziału, co stanowi spadek o kilka punktów procentowych. Warto zauważyć, że statystyki te są szacowane na podstawie liczby 165 ankietowanych, po wydaniu iPhone XR w ciągu jednego miesiąca od daty premiery 26 października 2018 roku.
źródło: CIRP – iPhone XR Takes 32% of Sales in First Month of Availability (PDF, 251 KB)