W mijającym 2018 roku, aż 164 programistów aplikacji zarobiło swój pierwszy 1 mln dolarów w sklepie App Store w porównaniu z 88 wydawcami appek w sklepie Google Play.
Pomimo tego, że Android ma globalny udział w rynku na poziomie 85%, sklep z aplikacja firmy Apple App Store w przeszłości okazał się niejednokrotnie bardziej opłacalny dla twórców aplikacji mobilnych niż sklep Google Play (a wcześniej Android Market). Google odnotowuje bardzo dużą liczbę użytkowników Androida w krajach rozwijających się, ze względu na niskie ceny telefonów z tą platformą, jednak deweloperzy nie zarabiają na tej platformie tak dobrze jak wśród niższej liczby użytkowników iPhone’ów na świecie.
Podobnie było także w 2018 roku, pod względem przychodów twórcy aplikacji dostępnych do pobrania ze sklepu App Store mają tradycyjną przewagę nad twórcami appek na Androida umieszczanych w Google Play.
Przewaga App Store’a widoczna jest ponownie w nowym raporcie Sensor Tower. Dane pokazują, że aż 164 twórców aplikacji w Stanach Zjednoczonych zaraportowało swój pierwszy milion dolarów w przychodach netto ze sklepu Apple App Store w 2018 roku. Dla porównania, zaledwie 88 programistów z USA dokonało tego samego wyczynu w sklepie Google Play.
Wskaźnik 1,9 jest dość stabilny w porównaniu z zeszłorocznymi danymi, które pokazały, że 143 programistów po raz pierwszy zgarnęło 1 mln USD w App Storze, a tylko 71 w sklepie Google Play.
Czytaj także: Przychody z App Store’a prawie dwukrotnie wyższe niż z Google Play (1H 2018)
Kategorie aplikacji, które w największym stopniu przyczyniły się do uzyskania przez programistów pierwszego 1 mln USD w App Storze i Google Play Store
Kategoria gier była tą, w której po raz pierwszy wydano 1 mln dolarów dla wydawców aplikacji na obu platformach. W sklepie App Store jedna trzecia ze 164 programistów (33%) zarobiła swój pierwszy milion dolarów przychodu netto skupiając się na grach. Na czele listy znalazły się gry FoxNext z 15 mln dolarów dzięki aplikacji Marvel Strike Force.
Podczas gdy odsetek twórców gier w App Storze, którzy zarobili po raz pierwszy 7-cyfrowy przychód, był o 10 punktów procentowych mniejszy niż w zeszłym roku, to większy wkład w tym roku pochodzi z takich kategorii jak Lifestyle i Health & Fitness. Miały one odpowiednio 10% i 12% deweloperów App Store’a z pierwszym milionem dolarów – oznacza to to dwukrotny wzrost wartości procentowych w porównaniu z 2017 rokiem.
W sklepie Google Play kategoria gier była odpowiedzialna za 65% wydawców aplikacji, którzy po raz pierwszy otrzymali 1 milion USD przychodów. Odsetek jest prawie identyczny jak w ubiegłym roku, a większość pozostałych kategorii również nie zmieniła się znacząco.
źródła: phoneArena, TechCrunch cia SensorTower – Apple’s App Store Created Twice as Many Million-Dollar Publishers as Google Play in 2018