„Okrągły” wygląd mobilnych wyników wyszukiwania Google

W wyszukiwarce Google na urządzeniach mobilnych zaszły spore zmiany, a niektórzy użytkownicy widzą już nowy wygląd wyników wyszukiwania, który znacząco różni się od poprzedniego.

Nowe wygląd wyników wyszukiwania Google na urządzeniach mobilnych

Nowe wygląd wyników wyszukiwania Google na urządzeniach mobilnych

Zapewne niektórzy użytkownicy mobilni wyszukiwarki Google zauważyli, że firma z Mountain View postanowiła wprowadzić spore zmiany w wyglądzie wyników wyszukiwania na smartfonach z Androidem i iOS-em. Przez chwile zastanawiałem się, gdzie ja jestem? Ale po chwili można oswoić się z bardziej okrągłym i kolorowym wyglądem wyników w wyszukiwarce.

W wyszukiwarce cały czas pojawiają się drobne nowości związane z funkcjami czy wyglądem, jednak często są to eksperymenty dla ograniczonej liczby użytkowników. Ta zmiana wydaje się być kolejnym dużym krokiem ku zmianie w Google’u. Wszystko utrzymane jest w wypracowanym przez giganta stylu Material Design, który został zaprezentowany już kilka lat temu.

Google zdążyło już zmienić wygląd YouTube’a, swojego przeglądarkowego klienta poczty Gmail czy nawet desktopowy wygląd wyników wyszukiwania.


Przyszła tez pora na gruntowną zmianę w mobilnych wynikach wyszukiwania Google’a.  Wśród zmian od razu widoczny jest zaokrąglony pasek wyszukiwania oraz zaokrąglone ramki z pozycjami wyszukiwań. Przycisk wyszukiwania jest teraz częścią paska i zamienił się w niebieskie pole z lupką.

Google ma nowy zaokrąglony pasek wyszukiwania i kilka nowości

Dużą nowością jest wyodrębnienie adresu URL strony internetowej (w kolorze ciemnoszarym), obok którego wyświetlana jest jej oryginalna kolorowa favicona. Na początku zastanawiałem się, która część należy do którego kontenera – trochę to dziwne, że Google tak marnotrawi miejsce na małym i tak wyświetlaczu smartfona. Obszar na adres URL zdecydowanie rozciąga listę z wynikami wyszukiwania.

Tuż pod adresem wyświetlany jest niebieską czcionką tytuł strony (title), a tuż pod nim opis z pola description. Zdarza się, że pojawiają się też grafiki, oraz elementy ze schema.org, snippety czy dane rozszerzone jak ocena, recenzent itp.

Nowy wygląd w wynikach wyszukiwania Google

Nowy wygląd w wynikach wyszukiwania Google

W przypadku stron prowadzących do sklepów z aplikacjami mobilnymi, użytkownicy zobaczą od razu ikonę appki oraz przycisk Zainstaluj ze strzałką, który prowadzi do sklepu App Store na iPhonie lub Google Play na urządzeniach z Androidem.

Przycisk „Zainstaluj” w wyszukiwarce Google

Przycisk „Zainstaluj” w wyszukiwarce Google

Zagraniczne wyniki wyszukiwania na urządzeniach mobilnych (np. w USA) wyświetlają dodatkowo sugestie treści, które mogą zainteresować użytkownika. W polskiej wersji nie zauważyłem takiej funkcji, choć można z niej korzystać w aplikacji Google na Androida lub iPhone’a.

źródło: Google Polska

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj