iTaxi kończy 2018 rok z kolejnymi zmianami technologicznymi usprawniającymi funkcjonowanie aplikacji iTaxi oraz systemów przetwarzających zlecenia i przydzielających kierowców.
Zmiany obejmują m.in. algorytm odpowiedzialny za skrócenie średniego czasu dojazdu do pasażera, możliwość edycji sposobu płatności w trakcie kursu czy składanie zamówień przez IVR. Firma już teraz zapowiada, że kolejnym etapem prac jest wdrożenie zupełnie nowego algorytmu opartego na sztucznej inteligencji.
Nowoczesna aplikacja stanowi podstawę funkcjonowania firmy iTaxi – to właśnie ona umożliwia sprawne i wygodne zamawianie przejazdów biznesowych i prywatnych na terenie całej Polski. Firma oferuje m.in. wybór auta klasy popularnej i luksusowej – w tym marki Tesla, według stawki za km oraz udogodnienia w postaci dużego bagażnika, możliwości transportu zwierząt czy większej liczby pasażerów. Od niedawna z aplikacji iTaxi mogą wygodnie i bezpiecznie korzystać również osoby niewidome.
– Zależy nam, aby z aplikacji iTaxi korzystało się w jak najbardziej komfortowy sposób, a w konsekwencji żeby iTaxi stało się pierwszym wyborem wśród osób poszukujących sprawdzonego środka transportu. Aby to osiągnąć stale pracujemy nad wprowadzaniem coraz to nowszych udogodnień technologicznych, które mają przełożyć się na jeszcze lepszą obsługę i realizację zamówień, a tym samym na jeszcze większe zadowolenie naszych klientów – komentuje Jarosław Grabowski, CEO iTaxi.
Ważnym elementem wpływającym na planowanie działalności przewozowej iTaxi są algorytmy analizujące zapytania klientów i łączące je z dostępnymi pojazdami. Firma w ostatnim czasie intensywnie pracowała nad skróceniem średniego czasu dojazdu do pasażera, przy jednoczesnym jak najlepszym dopasowaniu auta do wymagań klienta.
– W ostatnim czasie spółka dokonała kolejnej zmiany jakościowej wykorzystywanego algorytmu zmniejszając czas dojazdu do klienta o kolejne 10%. Nie jest to jedyna nowość: krótszy czas dojazdu oznacza większą efektywność floty, czyli większą liczbę kursów możliwych do obsłużenia przez te same pojazdy i mniej odrzucanych zleceń. W Warszawie, głównym rynku iTaxi, na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy produktywność kierowców zwiększyła się łącznie o ponad 50%. Czas dojazdu do pasażera osiąga średnią niewiele ponad 6 minut, jednak w większości kursów biznesowych ten czas jest jeszcze krótszy – komentuje Gaweł Boguta, dyrektor IT w iTaxi.
Aplikacja iTaxi w pełni dostosowana dla osób niewidomych na iOS-ie
Na potrzeby rozwoju algorytmu stworzono symulator kierowców i pasażerów. Narzędzie odwzorowuje wszystkie procesy składające się na obsługę zamówień składanych przez pasażerów. Powstanie symulatora umożliwiło testowanie różnych wersji rozwijanego algorytmu. Rozwiązania, które w wyniku testów w symulatorze zostały wytypowane jako działające lepiej od aktualnej wersji algorytmu, przechodzą obecnie testy A/B w realnym świecie.
– Kolejnym etapem prac jest wdrożenie kompletnie nowego algorytmu opartego o rozwiązania z dziedziny sztucznej inteligencji, automatycznie dostosowującego się do aktualnej sytuacji popytu i podaży z uwzględnieniem przejezdności dróg w danym mieście – dodaje Gaweł Boguta.
Zmiany w aplikacjI iTaxi dla pasażerów
Od grudnia pasażerowie z najnowszą wersją aplikacji iTaxi mają możliwość samodzielnej edycji sposobu dokonywania płatności w trakcie trwania kursu.
Zmiana znajduje natychmiastowe odzwierciedlenie w informacjach o realizowanym kursie widocznych w aplikacji kierowcy. Odtąd klienci, którzy w trakcie podroży z iTaxi stwierdzą brak gotówki, limit na karcie lub będą chcieli dokonać zapłaty za kurs w aplikacji korzystając z promocji, o której dowiedzieli się w aucie, będą mogli wprowadzić zmiany w aplikacji mobilnej w każdym momencie.
Co więcej, od teraz każda osoba dzwoniąca na infolinię iTaxi jest rozpoznawana po numerze telefonu i może automatycznie oraz szybko zamówić przejazd poprzez IVR na adres siedziby firmy, ostatni adres, na którym został zakończony kurs lub najczęściej wybierane miejsce docelowe. Firma pracuje również nad usprawnieniem i przyspieszeniem obsługi kursów zamawianych telefonicznie o kolejne 25 proc.
źródło: informacja prasowa