Szkolenie online z marketingu internetowego od Google’a z certyfikatem IAB

Poznaj podstawy marketingu internetowego, dzięki którym możesz rozwinąć firmę i osiągnąć sukces zawodowy – szkolenie online jest darmowe a uczestnicy otrzymają certyfikat IAB.

Kurs z certyfikatem IAB i Google: „Podstawy marketingu internetowego”

Google uruchomiło kolejny kurs online ramach Internetowych rewolucji poświecony podstawom marketingu internetowego i obecności firmy w internecie. Cały kurs podzielony jest na 26 modułów pogrupowanych w 7 kategoriach. Kurs jest bezpłatny, a Ci którzy chcą obejrzeć wszystkie lekcje musza zarezerwować 40 godzin na jego ukończenie.

Oczywiście nie trzeba aż tyle poświęcać na oglądanie lekcji – jeśli czujemy się na siłach możemy od razu przystąpić do testu kończącego moduł. W przypadku popełnienie choć jednego błędum, będzie trzeba przejść przez lekcje – albo przynajmniej przez testy cząstkowe. Po ich zaliczeniu można ponownie rozwiązać test kończący moduł – aż do momentu zaliczenia.

Przeczytaj także: Internetowe Rewolucje Google’a


Zadania są na poziomie podstawowym, nie jest to więc kurs dla osób zajmujących się e-marketingiem, SEO, SEM, czy ogólnie marketingiem internetowym. Sam certyfikat jest natomiast miłą nagrodą za ukończenie kursu i raczej nie jest czymś prestiżowym co można byłoby sobie wpisać do CV. Natomiast jest on wystawiany jak w przypadku każdego dłuższego i wartościowego kurs, którym „Podstawy marketingu internetowego” od Google’a IAB-u i Open University z pewnością takim jest.

Oto lista modułów i tematów poruszanych w szkoleniu „Podstawy marketingu internetowego”:

  • Zaistniej w internecie (4)
    • Możliwości w internecie (15 min)
    • Twoje pierwsze kroki na drodze do sukcesu online (30 min)
    • Zadbaj o swoją obecność w internecie (40 min)
    • Utwórz strategię biznesową online (30 min)
  • Ułatw innym znalezienie Twojej firmy w internecie (5)
    • Pierwsze kroki z wyszukiwarkami (45 min)
    • Daj się poznać dzięki wyszukiwarce internetowej (35 min)
    • Wykorzystaj potencjał wyszukiwania (25 min)
    • Daj się zauważyć dzięki reklamom w wyszukiwarkach (25 min)
    • Udoskonalaj swoje kampanie w wyszukiwarkach (30 min)
  • Docieraj do większej liczby lokalnych użytkowników w mediach społecznościowych lub na urządzeniach mobilnych (7)
    • Pokaż się lokalnie (20 min)
    • Pomóż osobom z okolicy znaleźć Cię w internecie (25 min)
    • Pokaż się dzięki mediom społecznościowym (30 min)
    • Poznaj lepiej świat mediów społecznościowych (30 min)
    • Odkryj możliwości urządzeń przenośnych (20 min)
    • Wykorzystaj zalety urządzeń przenośnych (35 min)
    • Wypróbuj marketing treści (35 min)
  • Docieraj do większej liczby klientów dzięki reklamom (4)
    • Nawiąż kontakt przez e-mail (30 min)
    • Reklama w innych witrynach (25 min)
    • Szczegółowe omówienie reklam displayowych (25 min)
    • Wykorzystaj w pełni możliwości filmów (55 min)
  • Śledź i mierz ruch internetowy (3)
    • Wypróbuj analitykę (30 min)
    • Odnieś sukces dzięki analityce (30 min)
    • Wyciągaj wnioski na podstawie danych (30 min)
  • Sprzedawaj produkty lub usługi w internecie (2)
    • Zbuduj własny sklep internetowy (25 min)
    • Zwiększ sprzedaż w internecie (35 min)
  • Wprowadź firmę na rynek globalny (1)
    • Rozwój międzynarodowy (70 min)

Każdy ukończony moduł nagradzany jest uzyskaniem specjalnej odznaki:

Przykładowe odznaki możliwe do zdobycia podczas kursu: „Podstawy marketingu internetowego”

Szkolenie „Podstawy marketingu internetowego” dostępne jest pod tym adresem: learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje/course/digital-marketing.

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj