Poznaj podstawy marketingu internetowego, dzięki którym możesz rozwinąć firmę i osiągnąć sukces zawodowy – szkolenie online jest darmowe a uczestnicy otrzymają certyfikat IAB.
Google uruchomiło kolejny kurs online ramach Internetowych rewolucji poświecony podstawom marketingu internetowego i obecności firmy w internecie. Cały kurs podzielony jest na 26 modułów pogrupowanych w 7 kategoriach. Kurs jest bezpłatny, a Ci którzy chcą obejrzeć wszystkie lekcje musza zarezerwować 40 godzin na jego ukończenie.
Oczywiście nie trzeba aż tyle poświęcać na oglądanie lekcji – jeśli czujemy się na siłach możemy od razu przystąpić do testu kończącego moduł. W przypadku popełnienie choć jednego błędum, będzie trzeba przejść przez lekcje – albo przynajmniej przez testy cząstkowe. Po ich zaliczeniu można ponownie rozwiązać test kończący moduł – aż do momentu zaliczenia.
Przeczytaj także: Internetowe Rewolucje Google’a
Zadania są na poziomie podstawowym, nie jest to więc kurs dla osób zajmujących się e-marketingiem, SEO, SEM, czy ogólnie marketingiem internetowym. Sam certyfikat jest natomiast miłą nagrodą za ukończenie kursu i raczej nie jest czymś prestiżowym co można byłoby sobie wpisać do CV. Natomiast jest on wystawiany jak w przypadku każdego dłuższego i wartościowego kurs, którym „Podstawy marketingu internetowego” od Google’a IAB-u i Open University z pewnością takim jest.
Oto lista modułów i tematów poruszanych w szkoleniu „Podstawy marketingu internetowego”:
- Zaistniej w internecie (4)
- Możliwości w internecie (15 min)
- Twoje pierwsze kroki na drodze do sukcesu online (30 min)
- Zadbaj o swoją obecność w internecie (40 min)
- Utwórz strategię biznesową online (30 min)
- Ułatw innym znalezienie Twojej firmy w internecie (5)
- Pierwsze kroki z wyszukiwarkami (45 min)
- Daj się poznać dzięki wyszukiwarce internetowej (35 min)
- Wykorzystaj potencjał wyszukiwania (25 min)
- Daj się zauważyć dzięki reklamom w wyszukiwarkach (25 min)
- Udoskonalaj swoje kampanie w wyszukiwarkach (30 min)
- Docieraj do większej liczby lokalnych użytkowników w mediach społecznościowych lub na urządzeniach mobilnych (7)
- Pokaż się lokalnie (20 min)
- Pomóż osobom z okolicy znaleźć Cię w internecie (25 min)
- Pokaż się dzięki mediom społecznościowym (30 min)
- Poznaj lepiej świat mediów społecznościowych (30 min)
- Odkryj możliwości urządzeń przenośnych (20 min)
- Wykorzystaj zalety urządzeń przenośnych (35 min)
- Wypróbuj marketing treści (35 min)
- Docieraj do większej liczby klientów dzięki reklamom (4)
- Nawiąż kontakt przez e-mail (30 min)
- Reklama w innych witrynach (25 min)
- Szczegółowe omówienie reklam displayowych (25 min)
- Wykorzystaj w pełni możliwości filmów (55 min)
- Śledź i mierz ruch internetowy (3)
- Wypróbuj analitykę (30 min)
- Odnieś sukces dzięki analityce (30 min)
- Wyciągaj wnioski na podstawie danych (30 min)
- Sprzedawaj produkty lub usługi w internecie (2)
- Zbuduj własny sklep internetowy (25 min)
- Zwiększ sprzedaż w internecie (35 min)
- Wprowadź firmę na rynek globalny (1)
- Rozwój międzynarodowy (70 min)
Każdy ukończony moduł nagradzany jest uzyskaniem specjalnej odznaki:
Szkolenie „Podstawy marketingu internetowego” dostępne jest pod tym adresem: learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje/course/digital-marketing.