Koo! to sieć społecznościowa z krótkimi podcastami

Czy można stworzyć jeszcze jakiś serwis społecznościowy? Tak, Koo! to sieć społecznościowa z krótkimi nagraniami audio, których inni słuchają na smartfonie.

Koo! - sieć społecznościowa bazująca na nagraniach audio!

Koo! – sieć społecznościowa bazująca na nagraniach audio!

Alexandre Meregan mówi, że muzyka i dźwięk zawsze były obecne w jego życiu. Ale pewnego dnia, kiedy podczas swojej pięciominutowej podróży do pracy chciał posłuchać podcastu, po raz pierwszy uświadomił sobie, że zanim przyjechał do pracy, usłyszał tylko wstęp i komercyjny dżingiel.

Natychmiast rozpoczął pracę nad aplikacją mobilną Koo! – krótką formą podcastów skierowaną do młodych ludzi. Koo! pozwala użytkownikom nagrać maksymalnie jedną minutę dźwięku, dodać „naklejki dźwiękowe”, takie jak bęben lub dźwięk kupy, i udostępnić „Koo” znajomym i obserwatorom na swoim kanale.

Meregan uważa, że ​​młodzi ludzie mają duże obawy, aby dzielić się swoimi przemyśleniami w mediach społecznościowych, które w większości opierają się na obrazie lub krótkim wideo. Użytkownicy obawiają się także kwantyfikacji swojej samooceny za pomocą liczników i lajków. Z Koo! użytkownicy mogą po prostu wypowiadać swoje przemyślenia bez konieczności udostępniania zdjęcia lub filmu.


Przeczytaj też: Txt.fyi to najbardziej osobliwa platforma do publikacji w internecie

W Koo! wierzymy, że wiele świetnych treści tworzonych przez nastolatków nie ma swojego ujścia  z powodu braku poczucia bezpieczeństwa związanego ze zdjęciami i filmami – powiedział Meregan na scenie w TechCrunch Disrupt Berlin – Uważamy, że to, co mówisz, powinno być ważniejsze niż wizja.

Koo! – czyli każdy może nagrać krótką audycję radiową i ją udostępnić

Jak większość sieci społecznościowych, Koo! koncentruje się przede wszystkim na pozyskiwaniu nowych użytkowników, zanim skupi się na modelu przychodów. Przychody z reklam są najbardziej oczywistą opcją zarabiania pieniędzy, ale Meregan twierdzi, że zespół rozważa kilka innych pomysłów na pozyskiwanie funduszy z projektu.

Według Meregana, jedna z metod pozyskiwania użytkowników, skierowana jest do twórców treści YouTube i zapewnia im bezpłatną usługę dzielenia się przemyśleniami za pomocą głosu.

Zrzuty ekranu z aplikacji mobilnej Koo!

Kilka startupów próbowało swoich sił w sieciach społecznościowych opartych na audio, ale niewielu udało się uzyskać znaczną siłę napędową. Koo! jest wspierany przez Sweet Studio, jednak Meregan nie zdradza kwoty finansowania, jaką firma otrzymała do tej pory.

Obecnie aplikację można pobrać na urządzenia z systemem iOS:

Pobierz aplikację w sklepie App Store

źródło: TechCrunch, oficjalna strona projektu: getkoo.com

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj