Firma Apple ogłosiła dwa nowe programy naprawcze dla wadliwych wyświetlaczy w iPhone’ach X oraz dla dysków SSD w 13-calowych MacBookavh Pro bez paska Touch Bar.
Uwaga! Właściciele starszych iPhone’ów powinni wymienić baterię jeszcze przed końcem 2018 roku – sprawdź, jak dlaczego warto to zrobić?
Jak to zwykle bywa, Apple wybrało piątkowy wieczór, aby ogłosić dwa nowe programy: darmowej wymiany i przedłużenia okresu serwisowego, które pozwalają na bezpłatną naprawę w przypadku wystąpienia wadliwych komponentów w niektórych urządzeniach.
Przeczytaj również: Program wymiany płyty głównej dla iPhone’ów 8
Program darmowej wymiany wadliwych wyświetlaczy iPhone’a X
Pierwszy program wymiany firmy Apple dotyczy modułu wyświetlacza w smartfonie iPhone X. Niektórzy właściciele tych modeli zgłaszali problemy z ekranem, który mógł nie reagować na dotyk lub reagować ze zbyt dużym opóźnieniem. Według Apple’a, część wadliwych ekranów może powodować następujące problemy:
- wyświetlacz lub część ekranu nie odpowiada lub reaguje sporadycznie na dotyk,
- wyświetlacz reaguje, nawet jeśli nie został dotknięty.
Jeśli zauważasz któreś z powyższych problemów w swoim iPhonie X, to istnieje prawdopodobieństwo, że ekran dotykowy kwalifikuje się do bezpłatnej wymiany w ramach programu naprawczego firmy Apple. Jak zwykle Apple lub autoryzowany serwis firmy Apple może pobrać opłatę za wymianę, jeśli urządzenie jet uszkodzone lub wyświetlacz jest np. pęknięty.
Program wymiany wyświetlacza obejmuje iPhone’y X i potrwa trzy lata, począwszy od daty jego pierwotnego zakupu.
Więcej szczegółowych informacji znajdziesz na stronie programu.
Program serwisowania dysku SSD w 13-calowym MacBooku Pro (bez paska Touch Bar)
Drugi problem dotyczy ograniczonej liczby dysków półprzewodnikowych (SSD) o pojemnościach 128 GB i 256 GB używanych w 13-calowych MacBookach Pro (bez paska Touch Bar), który może spowodować utratę danych i awarię dysku. 13-calowe MacBooki Pro z dyskami, których dotyczy ten problem, były sprzedawane od czerwca 2017 roku do czerwca 2018 roku.
Apple twierdzi, że trzeba zaktualizować oprogramowanie układowe na dyskach. Jednak w takim przypadku ponowne sformatowanie pamięci masowej będzie kluczowe, aby wykonać kopię zapasową danych przed oddaniem laptopa do serwisu.
Najpierw sprawdź swój model 13-calowego MacBooka Pro. Wybierz polecenie Ten Mac z menu Apple () w lewym górnym rogu ekranu. Potwierdź, że Twój model to „MacBook Pro (13calowy, 2017 r., dwa porty Thunderbolt 3)”. Jeśli masz ten model, wprowadź numer seryjny komputera na stronie internetowej wsparcia Apple’a, aby sprawdzić, czy spełnia on kryteria tego programu.
Co jeśli już zapłaciłeś za naprawę?
W przypadku obu powyższych programów, Apple jak zwykle zwróci koszty naprawy, jeśli już wcześniej zapłaciłeś za ich naprawę w autoryzowanym serwisie firmy. Należy skontaktować się ze wsparciem Apple’a , aby ustalić szczegóły.
Zobacz wszystkie obecne programy wymiany i przedłużonego serwisowania obowiązujące w Polsce na stronie internetowej wsparcia firmy Apple.
źródło: Apple Polska