Alior Bank zainwestował w startup PayPo

Alior Bank objął 20 proc. udziałów w PayPo – jednej z nielicznych na polskim rynku spółek oferujących odroczone płatności za zakupy internetowe.

PayPo - płatności odroczone

Startup PayPo (czyli „płać po”) wypracowywał z Alior Bankiem model współpracy w trwającym od połowy września programie akceleracyjnym RBL_Start. PayPo przeznaczy kapitał na rozwój prowadzonej działalności i ekspansję międzynarodową.

Coraz więcej klientów przekonuje się do metody „kup teraz, zapłać później”. Właśnie na niej zbudował swój biznes PayPo – spółka fintechowa, dzięki której robiąc zakupy online można zamówić produkt i zapłacić za niego nawet po 21 dniach, bez kosztów transakcji i odsetek.

Dzięki PayPo klient może otrzymać i sprawdzić towar przed zapłatą. Jeśli z jakiegoś powodu zakup nie dotrze do użytkownika, nie musi on za niego płacić. Firma współpracuje już z takimi sklepami internetowymi jak Top Secret, Wittchen czy 5-10-15, a także serwisem Przelewy24.


Dzięki metodzie PayPo, klient może w szybki i bezpieczny sposób zapłacić za zakupy online, bez użycia karty kredytowej czy przelewu bankowego – to bardzo wygodne. Obserwujemy wzrost korzystania przez klientów z usługi odroczonych płatności i jesteśmy przekonani co do sukcesu tego rozwiązania na rynku. Spółka posiada sprawdzony model biznesowy i doświadczony zespół zarządzający – podkreśla Marcin Jaszczuk, wiceprezes zarządu Alior Banku.

Przeczytaj również: Alior Bank stawia na startupy w Startup Accelerator

W połowie września PayPo zakwalifikowało się do programu akceleracyjnego Alior Banku – RBL_Start. Bank spośród 100 spółek z całego świata, które złożyły aplikacje, wyłonił osiem najlepszych – w tym PayPo – aby wspólnie z nimi, w specjalnie zaprojektowanej przestrzeni akceleratora w Warsaw Spire, rozwijać innowacyjne produkty i usługi. Alior Bank zrealizował inwestycję w PayPo, stając się drugim po prezesie i założycielu firmy, Radosławie Nawrockim, największym udziałowcem spółki.

– PayPo ma efektywny system scoringowy, oparty na tzw. hybrydowej ocenie ryzyka kredytowego. Oznacza to, że łączy scoring behawioralny z ilościowym, analizując nawet miękkie dane, ogólnodostępne informacje czy social media, nie posiłkując się tylko biurami informacji gospodarczej. Nasz bankowy know-how pozwoli dodatkowo udoskonalić ten algorytm – zapewnia Bruno Ferreira, dyrektor zarządzający Pionu Rozwoju Korporacyjnego Alior Banku.

Więcej o tym jak działa PayPo przeczytasz na stronie internetowej paypo.pl/home/jaktodziala.

źródło: informacja prasowa

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj