Zobacz, ile Apple zarobiło na sprzedaży swoich urządzeń w 4. kwartale fiskalnym firmy 2018 roku i na czym najwięcej zarabia drużyna Tima Cooka?
Kiedy ludzie myślą o Apple’u, myślą najpierw o sprzęcie. MacBook, w szczególności iPod i iPhone – to produkty, które świadczą o świetności najcenniejszej firmy na świecie.
W ciągu ostatnich kilku lat kolejna część działalności firmy z Cupertino po cichu wyprzedza Maca, iPada i inne produkty. Segment usług Apple wygenerował w 4Q fiskalnym 2018 r. (kończącym się 29 września br.) aż 37,2 mld dolarów przychodu, co stanowi drugi największy udział w całkowitej sprzedaży. Pierwsze miejsce zajmuje oczywiście iPhone, którego przychody stanowią 63% całkowitej sprzedaży osiągając 166,7 mld dolarów.
Dzięki Apple Music, Apple Pay, iTunes i App Store, a także iCloud i Apple Care, serwisy Apple’a stały się w ostatnich latach bestią, generując ponaddwukrotnie więcej niż 16,1 miliarda dolarów w 2013 roku, dochodząc do ponad 37 mld dolarów w 2018 roku.
Może Cie zainteresować także: Sprzedaż iPhone’a znowu wzrasta (wyniki za 2017 r.)
Ambicje firmy idą znacznie dalej, ponieważ szefowie Apple’a powiedzieli, że zamierzają osiągnąć cel 50 mld dolarów przychodów z usług do 2021 roku.
Udział w sprzedaży Apple’a (przychody za 4Q 2018 r.):
- iPhone: 166,7 mld $
- Usługi: 37,2 mld $
- Mac: 25,5 mld $
- iPad: 18,8 mld $
- Inne produkty*: 17,4 mld $

* Air Pods, Apple TV, Apple Watch, produkty Beats, Home Pod iPod touch, akcesoria Apple’a i firm trzecich
źródło: Statista

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.