Wyszukiwarka internetowa DuckDuckGo osiągnęła od zeszłego roku 50-proc. wzrost wyszukiwań zaliczając nowy rekord 30 mln wyszukiwań dziennie.
DuckDuckGo odnotowało nowy rekord 30 milionów bezpośrednich wyszukiwań dziennie. Oznacza to 50-procentowy wzrost w porównaniu z ubiegłorocznym dziennym rekordem 20 milionów wyszukiwań. Będąc zwolennikiem przejrzystości, DuckDuckGo udostępnia publicznie swoje dane o ruchu, dzięki czemu możemy śledzić bieżące statystyki tej wyszukiwarki.
Jak widać na poniższych danych, DuckDuckGo osiągnął nowy dzienny rekord wyszukiwań w poniedziałek 8 października 2018 r. – to zaledwie kilka dni po tym, jak pojawiły się wiadomości o tym, że Google nie ujawniło naruszenia bezpieczeństwa, o którym wiedziało od marca. W przeciwieństwie do Google’a ta wyszukiwarka nie zbiera danych użytkownika i nie wykorzystuje spersonalizowanych reklam.
Nie twierdzę, że to jest bezpośrednio powiązane z nowym rekordem, ale z pewnością warto o tym wspomnieć.
Możliwe, że niektórzy użytkownicy stracili zaufanie do Google’a w związku z brakiem przejrzystości firmy i postanowili spróbować bezpieczniejszej alternatywy. W tym roku inwestorzy zwrócili także uwagę na zaangażowanie DuckDuckGo w ochronę prywatności i przejrzystość. Firma otrzymała 10 milionów dolarów finansowania ostatniego lata, aby zwiększyć swój globalny wpływ.
Z drugiej strony, 30 milionów dziennych wyszukiwań jest tylko kroplą w morzu w porównaniu z 3 miliardami wyszukiwań dziennie w wyszukiwarce Google. Chociaż DuckDuckGo rośnie szybciej niż kiedykolwiek.
Zobacz także: DuckDuckGo osiągnęło 14 mln zapytań dziennie
DuckDuckGo po raz pierwszy osiągnął 10 mln wyszukiwań dziennie po 7 latach od startu. Teraz rośnie z roku na rok o 10 milionów wyszukiwań dziennie. Może to być nowy trend, ponieważ użytkownicy stają się coraz bardziej świadomi tego, ile danych przekazują innym gigantom internetowym i jak niepewne są ich losy.
Niszowa wyszukiwarka DuckDuckGo pozostaje wierna swoim przekonaniom od pierwszego dnia i wydaje się, że teraz zaczyna się jej to opłacać!
źródła: Statista, Search Engine Journal