Apple wciąż na szczycie kurczącego się rynku tabletów

Zobacz liczbę sprzedanych tabletów w 2017 roku przez najpopularniejszych producentów – sprzedaż maleje, ale liderzy pozostają Ci sami.

Kiedy Apple wypuściło iPada w 2010 roku, miał on się stać kolejną wielką rzeczą po iPhone’ie. I przez jakiś czas tak to wyglądało. Po raz kolejny Apple zapoczątkowało koncepcję, którą inni próbowali wcześniej, ale dopiero Apple uczyniło go „magicznym” i po raz kolejny zadziałało.

iPad odniósł natychmiastowy sukces, a wraz z nim rozwinął się cały rynek tabletów. W ciągu trzech lat liczba wysyłanych na całym świecie tabletów wzrosła ponad dziesięciokrotnie, osiągając 200 mln w 2013 r.

Przeczytaj także: Polacy coraz mniej kupują i korzystają z tabletów

Po osiągnięciu maksymalnej wartości 230 milionów wysyłanych jednostek w 2014 r. rynek tabletów zaczął topnieć. Najpierw zdano sobie sprawę, że ludzie będą używać swoich (niesubsydiowanych) tabletów dłużej, niż w przypadku telefonów. Wtedy smartfony stawały się coraz większe, co wymagało zakupu dodatkowego urządzenia dla wielu konsumentów. Rok 2017 był trzecim rokiem spadku sprzedaży na rynku tabletów, który utrzymywał się przez pierwsze sześć miesięcy 2018 roku.

Mimo że przychody Apple’a z iPada również spadły do ​​około dwóch trzecich, tych z 2013 i 2014 roku, firma nadal jest niekwestionowanym liderem na rynku tabletów. Według IDC, Apple sprzedało w 2017 roku 43,8 miliona iPadów, pokonując najbliższego rywala Samsunga o prawie 20 milionów sztuk.

Sprzedaż tabletów na świecie wg producentów 2010-2017
Sprzedaż tabletów na świecie wg producentów 2010-2017

źródło: Statista