Firmy Apple i Samsung rywalizują o udziały na rynku smartfonów w kluczowych krajach rozwiniętych, co dokładnie widać w USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Francji.
Łącznie obie firmy stanowią około połowy marek podstawowych (czyli tych głównych w przypadku posiadania kilku marek) smartfonów używanych we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.
Warto zauważyć, że Huawei (chińska marka) zyskuje popularność w Niemczech i we Francji, a około 10 proc. respondentów twierdzi, że Huawei jest ich głównym smartfonem.
Samsung pokonał Apple’a w globalnej sprzedaży liczby smartfonów z udziałem w rynku światowym na poziomie 27 proc. Strategia Apple’a koncentruje się na wyższej klasie smartfonów, podczas gdy Samsung stara się iść szeroko z tańszymi urządzeniami dla jak najszerszej grupy odbiorców. Jednak to Apple zgarnia najwyższe zyski.
Przeczytaj także: Sprzedaż modeli smartfonów na świecie w maju 2018 r.
źródło: Statista – Apple and Samsung Dominate Smartphone Market