Firma Apple zdobyła już po raz 6. najwyższą pozycję w rankingu najbardziej wartościowych marek na świecie – Interbrand Best Global Brands Report 2018.
Od sześciu lat firma Apple pozostaje najcenniejszą marką na świecie w rankingu Best Global Brands 2018 od Interbrand, broniąc po raz kolejny pierwszego miejsca w zestawieniu i osiągając kolejne wzrosty!
Wartość marki Apple wzrosła o około 15 proc. do 214,5 mld dolarów, z 184,1 mld dolarów w 2017 roku. Apple pokonało takie firmy jak Google (155,5 mld dolarów), Amazon (100,7 mld dolarów), Microsoft (92,7 mld dolarów) i Coca-Cola (66,3 mld dolarów), które razem znajdują się się w pierwszej piątce rankingu.
Apple i Google od wielu lat zajmują kolejno 1. i 2. miejsce, ale w tym roku Amazon podskoczył z 5. na 3. miejsce, osiągając najwyższy wzrost w TOP 100 światowych marek.
— Dziesięć lat po globalnym kryzysie finansowym, najszybciej rosnące marki to te, które intuicyjnie rozumieją swoich klientów i podejmują odważne ruchy, które zachwycają i dostarczają nowych doświadczeń – powiedział Charles Trevail, globalny dyrektor generalny Interbrand.
TOP 10 najcenniejszych marek w 2018 r. (Best Global Brands 2018 – Ranking Interbrand)

- Apple 214,480 mld $ (+16%)↑
- Google 155,506 mld $ (+10%)↑
- Amazon 100,764 mld $ (+56%)↑
- Microsoft 92,715 mld $ (+16%)↑
- Coca-Cola 66,341 mld $ (-5%)↓
- Samsung 59,890 mld $ (+6%)↑
- Toyota 53,404 mld $ (+6%)↑
- Mercedes-Benz 48,601 mld $ (+2%)↑
- Facebook 45,168 mld $ (-6%)↓
- McDonalds 43,417 mld $ (+5%)↑
Zobacz także rankingi marek z poprzednich lat:
- Apple wciąż najcenniejszą marką według Interbrand (w 2017 r.)
- Apple pozostaje najbardziej wartościową marką 2016 r.
- W 2015 r. Apple ponownie najcenniejszą marką na świecie
- Apple znów najbardziej wartościową marką (2014)
- Apple najcenniejszą marką w 2013 r.
Z tego powodu Amazon znajduje się na podium w kategorii Top Growing Brands z 56-procentowym wzrostem, a następnie Netflix (45%), Gucci (30%), Salseforce.com (23%) i Louis Vuitton (23%). Facebook był numer jeden jako Top Growing Brand przez pięć lat z rzędu, aż do tego roku, ponieważ spadł o sześć procent i zniknął całkowicie z tej kategorii.

Na głównej liście 100 najcenniejszych marek inne firmy to Samsung (nr 6), Facebook (nr 9), Disney (nr 14), Philips (nr 42), Netflix (nr 66), PayPal (nr 73), Spotify (nr 92) i Nintendo (nr 99).
Gdybyśmy brali pod uwagę tylko firmy technologiczne i media, to ranking przedstawiałby się następująco:

Aby określić skumulowaną wartość marki, Interbrand bierze pod uwagę wyniki finansowe produktów i usług, rolę, jaką marka odgrywa w decyzjach zakupowych, siłę konkurencyjną marki, jej zdolność do budowania lojalności oraz zrównoważenie popytu i zysków w przyszłości.
Pełny ranking 100 najcenniejszych marek w 2018 roku znajdziesz na oficjalnej stronie internetowej Interbrand z raportem.
źródło: Interbrand Releases 2018 Best Global Brands Report

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.