ChargeGate, czyli problem z ładowaniem iPhone’ów XS

Niektóre modele nowych iPhone’ów XS i XS Max nie zaczną się ładować, dopóki ekran nie zostanie wybudzony – nowa afera ChargeGate, którą Apple rozwiąże w kolejnej aktualizacji systemu iOS 12?

ChargeGate (kabel Lightning)

Wielu właścicieli smartfonów iPhone XS i iPhone XS Max zgłasza na forach wsparcia Apple’a, że urządzenia nie mogą rozpocząć ładowania, gdy kabel Lightning zostanie podłączony – muszą najpierw wybudzić ekran, aby rozpoczęło się ładowanie.

Podobnie jak w przypadku wielu problemów, doświadczenia są różne. W większości przypadków iPhone XS lub iPhone XS Max rozpoczyna ładowanie po tym, jak użytkownik wybudzi urządzenie, dotykając lub podnosząc ekran. Jednak niektórzy użytkownicy zgłaszają, że muszą wybudzić iPhone’a, odłączyć i ponownie podłączyć kabel Lightning, aby rozpoczęło się ładowanie baterii.

W rzadkich przypadkach nowy iPhone w ogóle nie reaguje po podłączeniu kabla Lightning, gdy ekran jest wyłączony.


Przeczytaj także: Tajemnicza zielona linia na ekranie iPhone’a X #GreenLineGate

Lewis Hilsenteger zademonstrował ten problem na swoim kanale Unbox Therapy na YouTube’ie, podłączając kabel Lightning do jednego iPhone’a X, czterech iPhone’ów XS i czterech iPhone’ów XS Max. W wyniku doświadczenia iPhone X zaczął się ładować, a dwa modele iPhone’a XS i trzy iPhone’y XS Max nie.

Użytkownicy potwierdzają ten problem w co najmniej kilkunastu wątkach dyskusyjnych w internecie, w tym na witrynach wsparcia Apple’a, forach dyskusyjnych, Reddit, Twitterze, YouTube’ie i na innych platformach. Nie jest jasne, jak powszechny jest obecnie ten problem, ale na pewno nie dotyczy to wszystkich urządzeń.

Niektórzy użytkownicy spekulowali, że problem może dotyczyć trybu ograniczonego dostępu USB, wprowadzonego w iOS 11.4.1, który uniemożliwia telefonowi iPhone, iPadowi lub iPodowi touch na komunikację z akcesoriami USB przez złącze Lightning.

Zezwalanie na dostęp do akcesoriów USB

Zezwalanie na dostęp do akcesoriów USB (iOS)

Mimo że tryb ograniczonego dostępu USB jest domyślnie włączony w iOS 12, Hilsenteger i inni twierdzą, że wyłączenie tej funkcji nie pomaga. Dokument wsparcia technicznego firmy Apple, który zapewnia „automatyczne rozpoczęcie ładowanie iPhone’a, iPada lub iPoda touch jak zwykle po podłączeniu do zasilacza USB” z włączoną opcją.

W komentarzach pod filmem od Unbox Therapy niektórzy użytkownicy twierdzą, że doświadczają tego samego problemu na starszych iPhone’ach i iPadach, więc istnieje spora szansa, że ​​jest to problem z oprogramowaniem, który można rozwiązać w przyszłej aktualizacji systemu iOS 12. Wygląda na to, że obecnie nie ma żadnego rozwiązania i obejścia tego problemu.

Jeśli masz ten problem, zalecam skontaktowanie się z pomocą techniczną firmy Apple. Firma Apple często przekazuje informacje o urządzeniach i diagnostykę zespołom inżynierów, aby rozwiązać potencjalne problemy, takie jak te, więc wszystkie opinie pomagają.

Firma Apple nie zajęła jeszcze stanowiska w tej sprawie, ale istnieje duża szansa, że jutro lub w przyszłym tygodniu pojawi się drobna poprawka systemu iOS 12.0.1 (?) eliminująca ten problem.

źródło: Unbox Therapy via Macrumors

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj