Raport Big Data & Mobile – wykorzystanie danych w marketingu mobilnym

Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile prezentuje raport BIG DATA & MOBILE poświęcony wykorzystaniu danych w marketingu mobilnym.

Raport Big Data & Mobile (okładka)

To pierwsza tak obszerna publikacja na rynku polskim dotycząca analityki i szeroko rozumianej tematyki „big data”.

Skuteczne działania marketingowe w kanale mobile wymagają wiedzy dotyczącej jakości danych, możliwości targetowania, sposobu funkcjonowania platform do zarządzania danymi, a także wad i zalet poszczególnych metod monetyzacji powierzchni reklamowej. Raport BIG DATA & MOBILE, którego pomysłodawcą i wydawcą jest Spicy Mobile, to pierwsze tak kompleksowe opracowanie dotyczące wykorzystania „big data” w działaniach reklamowych i marketingu mobilnym.

Big data zmienia sposób pracy marketerów – przyznaje na łamach raportu Kamil Michalski z Kantar Insights Poland. – Jednak biorąc pod uwagę olbrzymią ilość dostępnych obecnie danych konsumenckich, prawdziwym wyzwaniem jest to, co można z nimi zrobić. Takie źródła danych, jak wyszukiwarki i media społecznościowe, mogą pomóc w zrozumieniu zachowań konsumentów. Marketerzy potrzebują jednak rzetelnych i spójnych wskaźników, aby móc podejmować właściwe decyzje.

Zobacz także: Zobacz wyniki pierwszego Raportu AdNation Polska 2018

Raport BIG DATA & MOBILE powstał pod honorowym patronatem IAB Polska w wyniku współpracy branżowej ponad 20. firm. W gronie ekspertów pojawili się przedstawiciele wielu podmiotów branży internetowej ze strony wydawców, agencji digital, instytutów badawczych, reklamodawców czy też firm zajmujących się analityką i przetwarzaniem danych. Na łamach raportu podzieli się oni wiedzą i doświadczeniem w zakresie bezpieczeństwa i jakości danych, wymagań jakie stawia RODO, integracji danych pochodzących z różnych źródeł czy możliwości analitycznych w reklamie mobilnej, m-commerce oraz bankowości mobilnej.

Czy da się od strategicznych zachwytów nad wartością urządzeń mobilnych przejść do bardziej operacyjnych metod określania tej właśnie wartości? – zastanawia się w swoim artykule Mariusz Gąsiewski z Google Polska. – Ile faktycznie jest warty „mobile” dla firmy? Jaką dokładnie wartość dodaną przynosi dla klientów i przez to dla biznesu?

Z kolei Bartosz Wieczorek z TogetherData podkreśla że monetyzacja danych będzie jednym z największych wyzwań, przed którymi staną firmy w tej dekadzie, a kluczowym aspektem będzie jakość danych. – Ważniejsze od BIG jest słowo SMART – bo w tym wypadku nie chodzi o ilość, ale o jakość i wartość dodaną, jaką kryją w sobie wielkie zbiory danych – czytamy w raporcie.

Raport Big Data & Mobile (środek)

Dużą część publikacji poświęcono danym, jakie są dostępne o użytkownikach mobilnych. Co wiemy o konsumentach w kanale mobile? W jaki sposób możemy przekuć dane o użytkownikach w wartościowe indighty? Jak wykorzystać posiadane informacje do efektywnego targetowania reklam?

W dobie mobility każdy kontekst jest okazją dla marki na inicjację kontaktu z użytkownikiem – potencjalnym klientem – przyznaje na łamach raportu Przemysław Woźniak ze Spicy Mobile.  – Jednak, aby ten kontakt miał sens – czyli był dla użytkownika angażujący a nie intruzywny – musi wynikać z wiedzy o konsumencie. W tym miejscu dochodzimy do kwestii kluczowej – danych.

Przeczytaj też: Co nas czeka podczas konferencji in Digital Marketing 2018?

Raport BIG DATA & MOBILE jest dostępny w wersji drukowanej w limitowanej liczbie egzemplarzy. Raport można także pobrać bezpłatnie ze strony internetowej mobileisspicy.pl.

źródło: informacja prasowa