Snapchat współpracuje z Amazonem wprowadzając nową funkcję zakupową „Visual Search” – rozpoznawanie przedmiotów, które można kupić na Amazonie.

Po ogłoszeniu nowych funkcji zakupowych przez Instagrama w zeszłym tygodniu, Snapchat dołącza do gry dzięki współpracy z Amazonem. Jak czytamy we wpisie na blogu, firma nawiązała współpracę z Amazonem wprowadzjąc nową funkcję zakupową Visual Search.
Według Snapchata, nowa funkcja wyszukiwania wizualnego pozwoli użytkownikom fotografować za pomocą aplikacji Snaphat fizycznych produktów lub kodów kreskowych, a następnię i nacisnąć i przytrzymać palcemna ekranie, aby zidentyfikować produkt. Pojawi się wyskakujące okno Amazona, dzięki któremu szybko i łatwo kupimy zidentyfikowany produkt, obejrzymy recenzje i podobne produkty.
Nowa funkcja jest bardzo łatwa w użyciu, wystarczy skierować aparat w aplikacji Snapchat, aby rozpoznac go i znaleźć w katalogu Amazona – w aplikacji mobilnej (jeśli mamy ją zainstalowaną) lub na stronie Amazon.com w przeglądarce mobilnej.
Snapchat powoli uruchomi tę funkcję wszystkim użytkownikom w tym tygodniu. Dodanie funkcji wyszukiwania wizualnego (Visual Search) będzie dodatkowym źródłem przychodów, a zakupy online jednym z celów biznesowych. W szczególności dla Snapchata, który odnotował pierwszy w historii spadek liczby aktywnych użytkowników w ostatnim kwartale. Mimo wzrostu przychodów firma odnotowała stratę netto w wysokości 353 milionów USD.
Jeśli nie widzisz jeszcze nowej funkcji wyszukiwania wizualnego (Visual Search), zachowaj cierpliwość, ponieważ firma ostrzega, że jej udostępnienie dla wszystkich może zająć trochę czasu.
źródło: Snap Blog via 9TO5Google