Bing pokazuje w mobilnych wynikach wyszukiwania strony AMP

Obsługa przyspieszonych stron mobilnych AMP Google’a w wyszukiwarce Bing Microsoftu to kolejny krok naprzód w popularyzacji tego formatu.

Strony AMP w wynikach wyszukiwania Bing
Strony AMP w wynikach wyszukiwania Bing

Kompatybilne artykuły, przygotowane w technologii AMP (Accelerated Mobile Pages), będą od teraz wyświetlane w wyszukiwarce BING z logo AMP obok nazwy wydawcy publikacji. Przypomnij, że Google uruchomiło projekt przyspieszonych stron mobilnych w 2015 roku, a od tamtej pory ten format zyskał sporą popularność wśród wydawców treści na smartfony.

Od teraz Microsoft obsługuje przyspieszone strony mobilne Google’a (AMP) bezpośrednio w mobilnych wynikach wyszukiwania Bing. Mimo, iż Microsoft obsługuje strony AMP od 2016 roku, wcześniej były one ograniczone tylko do aplikacji mobilnej Bing. Zgodne strony internetowe AMP wyświetlają się teraz z małą ikoną błyskawicy  obok nazwy strony w karuzeli informacyjnej wyników wyszukiwania Bing.

Teraz użytkownicy obu wyszukiwarek Bing i Google’a skorzystają z szybkiego ładowania się stron AMP,  gdy skorzystają z wybranej przeglądarki mobilnej. Na blog Microsoftu zaprezentowano funkcję w przeglądarce Safari (z adnotacją, że sphotoshopowano ją na Windows Phonie), ale inne przeglądarki obsługujące AMP w Bingu to także: Chrome, Firefox i Edge.

Przeczytaj także: Czy warto wdrożyć strony AMP?

Posunięcie to jest następstwem informacji z zeszłego tygodnia, że ​​projekt AMP wchodzi w nowy model zarządzania, który przenosi ważne decyzje z bezpośredniej kontroli Google’a, na nowy komitet złożony z różnych firm wspierających AMP. Chociaż zmiana jest krokiem we właściwym kierunku, krytycy są (słusznie?) zaniepokojeni faktem, że AMP może pozwolić firmie Google wywierać niepożądany wpływ na sieć.

źródło: The Verge via Bing Blogs