Co nas czeka podczas konferencji in Digital Marketing 2018?

Już 3 i 4 października br. odbędzie się kolejna edycja in Digital Marketing (in_DM) Conference & Expo 2018 – sprawdź, dlaczego powinieneś tam być?

In_Digital Marketing Conference & Expo 2018

Jeśli zawodowo zajmujesz się marketingiem w sieci, to od 3 do 4 października nie może Cię zabraknąć w Warszawie. To wtedy odbywa się in Digital Marketing Conference & Expo – wydarzenie w całości poświęcone tematyce marketingu internetowego i pracy w świecie online. Jak zawsze i tym razem będzie dynamicznie!

Czego możesz się spodziewać podczas in_DM 2018?

  • 2 duże sceny: działające równocześnie, tak byś mógł wybrać obszar marketingu, który najbardziej Cię interesuje.
  • 2 dni: in_Digital Marketing to wręcz festiwal wiedzy merytorycznej, ponad 45 tematów, 1920 minut merytoryki gdzie jest treść, treść, treść…
  • all Inclusive: przyjeżdżasz i wszystko na Ciebie czeka: merytoryka, kawa, przepyszne ciasta, lunch, after party, muzyka, miejsce do pracy, miejsce do rozmów i integracji, networking ułatwiający nawiązywanie kontaktów,  aktywności, nagrody – i znowu to Ty wybierasz!
  • fantastyczni uczestnicy: warto byście poznali się wzajemnie, a organizatorzy postarają się stworzyć ku temu najlepsze warunki w strefie chilloutu.

Bogaty program konferencji składa się z ponad 45 wystąpień świetnych polskich i zagranicznych ekspertów, którzy będą otwarci na indywidualne pytania uwzględniające specyfikę Twojej branży.

Wydarzenie jest akredytowane przez IAB Polska, co oznacza, że biorąc w nim udział możesz uzyskać punkty recertyfikacyjne DIMAQ (certyfikat Digital Marketing Qualification). Czuj się zaproszony!

Wciąż można rejestrować się na stronie wydarzenia. Bilet 1-dniowy kosztuje 490 zł, lub 890 zł jeśli chcesz uczestniczyć w konferencji przez 2 dni.

Osobiście wybieram się już po raz trzeci na konferencję in Digital Marketing i jestem przekonany, że będzie równie rewelacyjna atmosfera i dawka wiedzy, przydatnych case studies i nowości od samych praktyków, co w latach ubiegłych. Z czystym sumieniem polecam Wam to wydarzenie: nie będziecie się nudzić, prelekcje są dynamiczne i nie ma mowy o nudzie! Czasem aż szkoda, że nie można być równolegle na obu scenach!

Jak dojechać na konferencję?

Konferencja odbędzie się w tym roku w centrum Warszawy w kinie Atlantic na ul.Chmielnej 33. Z poniższej mapy dowiesz się jak dojechać na miejsce konferencji in Digital Marketing:

Zobacz także stronę wydarzenia na Facebooku.

Najciekawsze tematy z agendy konferencji in_Digital Marketing 2018

Influencer Marketing – jakimi kryteriami się kierować przy doborze Influencerów (Olga Gralińska, Play): po influencer marketing sięga obecnie coraz więcej firm, włączając w swoją strategię komunikację poprzez kanały Youtuberów czy gwiazdy Instagrama. Ale od czego zacząć i co zrobić, żeby takie działania były skuteczne? Podczas swojego wystąpienia Olga opowie, jakimi kryteriami najlepiej kierować się dobierając influencerów do współpracy z marką, a także jakie elementy są najbardziej istotne w takiej współpracy.

Co zrobić, żeby Twoje reklamy Google Ads były wartościowe, przejrzyste i wiarygodne (Krzysztof Wroński, Semhouse):

  • na jakie ustawienia zwrócić uwagę w poszczególnych typach kampanii,
  • jakich błędów się wystrzegać,
  • jak wykorzystać Machine Learning w kampaniach,
  • jakie pułapki niosą za sobą automatyczne ustawienia,
  • jak wykorzystywać listy remarketingowe z Google Analytics.

Odczarowujemy (produkcję) VIDEO. Prosto, pewnie i do codziennego użytku (Piotr Ananicz, Wytwórnia Filmów Wariacja):

  • W zależności od sposobu promocji, treści z dołączonym video potrafią zbierać od kilku- do nawet kilkudziesięciu razy więcej kliknięć niż te, które mają tylko zdjęcie.
  • Produkcja filmów przez studia filmowe nie jest jednak tania, ale sięganie po w pełni profesjonalne rozwiązania nie zawsze jest niezbędne.
  • Samodzielne rozpoczęcie tworzenia treści filmowych może wydawać się trudne, natomiast w istocie zupełnie nie musi takie być.
  • Wiele osób podejmuje nieśmiałe próby i nie znajduje zadowolenia w efektach, ale gdy pozna się kilka podstawowych zasad okazuje się, że łatwo można dojść do satysfakcjonujących wyników.>
  • >Koszty wejścia w tę dziedzinę marketingu nie muszą być wysokie – początkowy sprzęt można zakupić za kilkaset złotych, a miesięczna promocja nie musi przekroczyć 100 zł.
  • Szybki rozwój technologii, w tym również prędkości i dostępności Internetu zaraz sprawi, że w sieci proste video będzie tym, czym wczoraj było zdjęcie. Warto się do tego przygotować.>

Źródła pozyskiwania leadów B2B (Robert Marczak): dlaczego pozyskiwanie leadów to proces, a drogi na skróty najczęściej prowadzą w ślepą uliczkę? Z prezentacji dowiesz się, jak zaplanować i przygotować proces pozyskiwania leadów, aby marketing dostarczał leady, które są wartościowe dla działu sprzedaży. W trakcie prezentacji Robert przedstawi najważniejsze wskazówki, które pomogą Ci przygotować się do działań leadgeneration, a także poznasz narzędzia, które ułatwią Twoją pracę.

Trendy w Digital marketingu, czy jeszcze może nas coś zaskoczyć (Aleksandra Bujnowska, Havas Media): w ostatnim czasie hasła viewability, brandsafety, fraudy zdominowały dyskusje o digital marketingu. Czy jest coś, co faktycznie może nas jeszcze zaskoczyć? Influencerzy, video, czy AI? Istnieje wiele rankingów i zestawień najważniejszych trendów. Na co zwracać uwagę, za czym podążać, czy wszystkie trendy są ważne? Zapraszamy na prezentację, która będzie drogowskazem po musthave w digital marketingu i trendach, które warto obserwować.

Narzędzia Digital marketingu. Co nowego, co godnego do polecenia (Artur Kurasiński): arsenał marketera – przegląd narzędzi, dzięki którym zapanujesz nad digitalnym chaosem.

  • Jakiego typu narzędzia (płatne i bezpłatne) warto znać AD 2018,
  • Tricks&tips związane z social media,
  • Jakie narzędzia są hot i w poznanie których warto zainwestować swój czas?

Marketing automation – czyli jak przekuć leady w klienta (Michał Korba, iWisher.pl): jak sprawić, aby z anonimowego ruchu, który sprowadzimy na naszą stronę internetową wygenerować szansę sprzedażową czyli leada, jak nastepnie tę szansę sprzedażową podgrzać, aby nasz prospect był gotowy do zakupu, czyli: czym jest leadnurturing oraz jak domykać transkację wykorzystując do tego zautomatyzowaną oraz ręczną komunikację. Tego wszystkiego dowiesz się w trakcie prezentacji. Oprócz tego poznasz najlepsze praktyki tworzenia komunikacji uwzględniającej wiele kanałów (email, pop-up, chat, sms, push) i głęboką personalizację, czyli dowiesz się jak mówić do właściwych osób, właściwym kanałem, we właściwym momencie ich ścieżki zakupowej.

Jak pozyskiwać przy pomocy sieci społecznościowych wartościowe kontakty biznesowe oraz sprzedażowe? (Łukasz Kosuniak, B2B Power Group): podczas prezentacji dowiesz się w jaki sposób zwiększyć ilość wartościowych leadów dzięki wykorzystaniu możliwości nowoczesnych platform społecznościowych – w szczególności LinkedIn. Poznasz taktyki identyfikacji wartościowych klientów, sposoby nawiązywania kontaktu oraz konwersji relacji na leady sprzedażowe. Prezentacja oparta jest o nowoczesną metodykę MARS1 zakładającą ścisłą integrację działań marketingowych i sprzedażowych w pozyskiwaniu klientów B2B.

Zasięg bezpłatny na Facebooku – czy jeszcze istnieje? Co wpływa na nasz zasięg organiczny i jak budować go po zmianie algorytmu EdgeRank? (Franciszek Georgiew, SocialTigers): od początku roku na grupach branżowych regularnie powraca temat drastycznie malejących zasięgów. Zanim powiesz, że to przez Facebooka, który każe sobie płacić za wyświetlanie postów naszym odbiorcom, dowiedz się:

  • Jakie są największe mity dotyczące zasięgu postów?
  • Co tak naprawdę na niego wpływa?
  • Jak możesz zwiększać zasięg swoich postów – także po zmianie algorytmu Facebooka?

Agenda konferencji in_Digital Marketing (3-4 października 2018)

Co się zmieniło oprócz skasowania Word z Ad(Word)s po 18 latach? (Karol Dziedzic): poznaj nowości, które przyszły wraz z nowym interfejsem Google Ads: podsumowanie zmian, nowych metod targetowania oraz sposobów na optymalizację. Sprawdź czy coś istotnego Cię nie ominęło!

Mały budżet – duże oczekiwania, czyli jak zrobić Videomarketing, które wygląda profesjonalnie i daje dobre rezultaty (Karol Wyszyński, Los Videos): wideomarketing może kosztować 5 tys lub 500 tys. Jak to mówią „sky is the limit”, albo „nie ma takiego budżetu jakiego agencja nie przepali”. Czy to oznacza, że mając niewielki budżet musimy porzucić nowy trend i skoncentrować się na innych obszarach? Niekoniecznie. Karol pokaże Wam w jaki sposób przygotować i wyegzekwować kampanię videomarketingową niższym kosztem.

Wyzwania nowoczesnego PR, dzięki którym łatwiej będzie Ci stosować public relations w praktyce (Andrzej Gruszka, Hexecapital): zmiany, jakie zaszły w komunikacji, wymuszają na PR-owcach potrzebę ciągłej nauki zawodu. Umiejętność tworzenia informacji to dziś o wiele za mało, tak jak znajomość podstawowych technik PR. Technologia otwiera coraz to nowe możliwości i tym samym wpływa na na zmiany w public relations. PR wymaga pewnej precyzji w planowaniu i realizacji działań oraz zdolności do wciskania odpowiednich przycisków oraz właściwego doboru słów w komunikacji. Umiejętności tych można się oczywiście nauczyć. Z pozoru mogą wydawać się proste, ale to tylko pułapka, w którą wpada wiele firm. W trakcie prezentacji poznasz wyzwania nowoczesnego PR, dzięki którym łatwiej będzie Ci stosować public relations w praktyce.

Jak zrozumieć mobilnego konsumenta aby zacząć skutecznie sprzedawać? Dane i zalecenia. (Łukasz Felsztukier, Hycom): mimo, że ruch z urządzeń mobilnych już dawno zdominował ruch z desktopów, to nadal urządzenia stacjonarne odpowiadają za 2/3 transakcji w sieci. Dlaczego tak się dzieje? Czy użytkownicy smartfonów nie lubią kupować, czy po prostu nie potrafimy skutecznie do nich sprzedawać? W trakcie prezentacji Łukasz przedstawi dane pozwalające lepiej zrozumieć użytkownika mobilnego i jego przyzwyczajenia oraz pokaże, jak skutecznie podnosić konwersje w mobilnym e-commerce.

Storytelling – wskazówki jak budować dobrą historię? (Marcin Woźniak, LiquidThread [PublicisMedia]): storytelling marek – to brzmi świetnie. Wobec ciekawej historii trudno pozostać obojętnym, wobec samej marki – łatwo. Ale jak opowiadać, gdy uwaga konsumenta jest bardzo rozproszona, a my jesteśmy ograniczeni dostępnymi formatami reklamowymi? Zapraszamy na prezentację, w której Marcin przedstawi zasady skutecznego marketingu narracyjnego.

Digital communication plan – jak zaplanować obecność marki w digitalu? 5 pierwszych kroków (Marta Ulman i Jakub Kwaczyński, GoldenSubmarine): wychodząc po raz pierwszy na poważnie w digital, każda marka musi indywidualnie decydować o tym, jakie cele marketingowe chce osiągnąć i w jaki sposób. Podczas wystąpienia Marta i Kuba opowiedzą o 5 pierwszych krokach w świecie online, dzięki którym marka będzie na odpowiedniej ścieżce. Podadzą przykłady jak odpowiednio dobrane cele, kanały, narzędzia, content, nawet przy stosunkowo niewielkim budżecie mogą przynosić bardzo satysfakcjonujące efekty. Opowiedzą też dlaczego czasami z niektórych działań warto zrezygnować i skoncentrować się na wybranych obszarach online marketingu. W trakcie prezentacji uczestnicy otrzymają garść praktycznych rad i wskazówek, jak skutecznie zaplanować obecność marki w digitalu.

Proste i skuteczne kampanie z influencerami. Rozwiązania generujące konkretne i bezpośrednio mierzalne efekty (Kamil Bolek, LifeTube): influencer marketing to obecnie jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych. Angażuje różne grupy docelowe, omija adblocki, jest natywne i potrafi generować nawet 600% ROI. Jednak większość kampanii, o których słyszymy, które otrzymują nagrody, których nierzadko sami jesteśmy odbiorcami, to kampanie największych marek współpracujących z gwiazdami internetu i inwestujących w te współprace coraz pokaźniejsze budżety marketingowe. Czy influencerzy są zatem tylko dla dużych firm, których celem najczęściej są działania wizerunkowe? Zdecydowanie nie! I to właśnie Kamil zamierza udowodnić w czasie swojego wystąpienia. Jakie narzędzia dołączyć do influencer marketingu, aby otrzymać konkretne efekty. Jakie kampanie z youtuberami przynoszą najlepsze efekty. Jakie cele można w ten sposób zrealizować. I dlaczego influencer marketing wcale nie musi być kreatywny. Wszystko na przykładach i konkretnych wynikach prostych, ale skutecznych kampanii z influencerami.

Prosty sposób na poprawę UX – analityka w procesie tworzenia produktu (Paulina i Kamil Walkowiak, cux.io): decyzje o rozwoju produktu często podejmujemy intuicyjnie albo na podstawie obserwacji rynku i konkurencji. Okazuje się jednak, że największą konkurencją, są przeszkody, jakie musi pokonać klient, żeby w pełni wykorzystać potencjał produktu/usługi. Warto zatem, w procesie rozwoju produktu skupić się na naszych klientach, tym kim są i na jakie problemy realnie napotykają. Badania użytkowników to jeden ze sposobów, ale mają swoje wady – przede wszystkim koszty i czas, który musimy na nie przeznaczyć. Paulina i Kamil opowiedzą o przekuwaniu danych o użytkownikach, które już posiadamy, w wartościowe insighty oraz jak realnie poprawić UX i efektywnie rozwijać produkt. Słowem będzie o wykorzystaniu analityki w rozwoju produktu.

Jak najlepiej możesz wykorzystać gaming w komunikacji marki? (Piotr Bombol i Jasmin Zäsar, Gameset): w Polsce jest już 16 mln graczy, a gaming coraz silniej wpływa na postawy konsumentów. Coraz większa liczba marek angażuje się w komunikację do graczy i zdobywa uznanie tej grupy. Piotr i Jasmin pokażą przykłady najlepszych kampanii gamingowych i zasady ich tworzenia tak, żeby każdy z uczestników prezentacji mógł wygrać marketingową grę o graczy.

Jak poprawnie mierzyć skuteczność kampanii influencer marketingu? (Janina Bąk, Janina Daily): z tej prezentacji dowiesz się, w jaki sposób interpretować statystyki kluczowe dla influencer marketingu. Janina opowie o tym, jakie wskaźniki warto mierzyć w kampanii, a także zaprezentuje narzędzia, które pozwolą łatwo ocenić efekty współpracy z influencerem.

Jak dobrać strategię komunikacji on-line w mojej kategorii produktowej? (Marcin Wójtowicz, ThinkECO): co łączy bank, biuro podróży, płyn do mycia naczyń i czekoladę? Nic. Są to produkty, które spełniają nasze różne potrzeby, inaczej je konsumujemy, inaczej kupujemy, inny jest poziom zaangażowania w markę oraz inna rola Internetu w ich reklamowaniu. Dlaczego więc w konstruowaniu strategii komunikacji on-line w naszej kategorii korzystamy często z gotowych schematów? Czy płyn do mycia naczyń naprawdę musi angażować w social media, żeby się lepiej sprzedawał i czy bank musi produkować content, żeby miał lojalnych klientów? W prezentacji przedstawione zostaną kluczowe czynniki, które trzeba brać pod uwagę konstruując strategię komunikacji on-line w danej kategorii produktowej. Porównane zostaną różne strategie i przedstawione najlepsze przykłady jej implementacji. Wiedza zdobyta podczas prezentacji pomoże w zoptymalizowaniu działań komunikacyjnych w Internecie marki na której pracujesz.

Jak wykorzystać social media, żeby poznać i zrozumieć grupę docelową? Przykłady z badań polskich firm z obszaru e-commerce (Jan Zając, Sotrender):

  • dlaczego media społecznościowe to kopalnia wiedzy o charakterystykach grup docelowych – i jak to się zmieniło po aferze Cambridge Analytica,
  • sposoby wykorzystania danych behawioralnych z mediów społecznościowych do konstrukcji person i opisu grup docelowch,
  • zakres informacji możliwych do pozyskania z mediów społecznościowych – i jak się to zmieniło po RODO,
  • case study: mapowanie stylu życia i wartości użytkowników aplikacji mobilnej B2C,
  • case study: subskrybenci newslettera B2B oraz wykorzystanie tej wiedzy w decyzjach strategicznych,
  • case study: porównanie osób dokonujących zakupów i tych porzucających koszyki (case study B2B / B2C)

Co znaczy „skuteczna kampania” w digitalu i telewizji. Case studies z różnymi wymiarami efektywności kampanii (Marta Sułkiewicz, Gemius): skuteczna kampania to taka której efekty realizują ustalony wcześniej cel. A ten może być krótkoterminowym skokiem sprzedaży lub długoterminowym działaniem w obszarze podnoszenia świadomości marki czy kojarzenia jej z odpowiednimi wartościami. W zależności od tego jak określony jest cel kampanii różne będą optymalizacje media splitów między tv i digitalem, różne kreacje i oczywiście odmienne kryteria oceny efektywności kampanii. Podczas prezentacji Marta opowie o grzechu shorttermizmu, o ciekawych realizacjach celów długoterminowych i o zasobach danych, które stają się niezbędne na każdym etapie – od definiowania celów, poprzez planowanie, tworzenie kreacji, po codzienną optymalizację i analizę efektów.

Wideo się w głowie nie mieści. Potencjał przekazu on-line, który najbardziej angażuje ludzki mózg (Anna Gumkowska, Gazeta.pl): według badań przeciętny internauta spędza 2 godziny na dobę oglądając video on-line. Przekaz wizualny jest przyswajany przez ludzki mózg około 600 000 razy szybciej niż tekst. Czy jako branża wykorzystujemy potencjał, który niesie wideo? Co marketerom wychodzi, a co się jednak nie sprawdza? Wideo to nie tylko viewability, completion rate czy CTR-y. Wyniki badania oraz interesujące case study.

KIEDY?- co wiemy o timingu w Digitalu? (Agnieszka Stelmaszczyk, Feno.pl):

  • czy w komunikacji digitalowej jest Prime Time?
  • jak działa reguła 3/30/3 w digital signage?
  • co nam daje real-time w komunikacji?

Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi (Anna Przybysz): skuteczna komunikacja w XXI wieku to nie tylko wyzwanie, ale także źródło zagrożeń dla marek i biznesu. Poważny kryzys wizerunkowy niesie ze sobą realne ryzyko strat finansowych, wizerunkowych, a także utraty wartościowych pracowników. W trakcie prelekcji Anna przedstawi plany działania, które warto wdrożyć w Twojej firmie, by przygotować się na wypadek kryzysu oraz omówi potencjalne źródła kryzysu i sposoby reagowania na nie.

Content marketing w strategii rocznej, czyli długofalowe zarządzanie treścią (Mateusz Koronkiewicz, IPG Mediabrands): marketerzy dysponują obecnie ogromną ilością assetów reklamowych. Taki nadmiar treści może prowadzić do problemów z odpowiednim zarządzaniem szeroko pojętą komunikacją. Podczas wystąpienia Mateusz opowie o naszym podejściu do zarządzania contentem, zgodnym z metodologią 3H (Hero, Hub, Hygien). Wskaże, kiedy powinniśmy wykorzystywać spoty video (TVC), dlaczego powinniśmy planować akcje viralowe/wizerunkowe oraz do czego posłuży nam szeroko rozumiany content marketing.

Czy na pewno Cambridge Analytica to diabeł z naszej bajki? Dobre i złe strony modelowania behawioralnego i segmentacji danych (Piotr Krauschar, F11 Agency): media społecznościowe w czasach sprzed RODO udostępniały marketerom wiele danych, które pomagały w zacieśnianiu relacji marek z Klientami – mogły być one bardzo bliskie. Dziś jest podobnie, choć bardziej odpowiedzialnie. O tym jak to zrobić, dowiesz się podczas tego wystąpienia.

Marketing oczami kreatynego. Sztuczki, patenty i triki (Adam Smereczyński, Maciek Kozina, VML): opowiedzą jak szukać ciekawych pomysłów na komunikację w szeroko pojętym Digitalu.

i wiele więcej! Zapraszamy!

źródło: informacja organizatora, mobiRANK.pl jest partnerem medialnym wydarzenia