Z jakich mediów korzystają studenci i uczniowie w ciągu dnia?

Studenci i młodzi ludzie w ogólności są dość nieuchwytnymi grupami, do których nie jest łatwo dotrzeć – sprawdź z czego korzystają studenci w ciągu 8 godzin każdego dnia.

Ponad 90% uczniów (w tym studentów) na całym świecie z grupy wiekowej 16-24 lata wychowało się w świecie zaawansowanych technologii, z ogromną ilością informacji na wyciągnięcie ręki. Mając to na uwadze, często może wydawać się znaczącym osiągnięciem, aby móc ich w coś zaangażować i jednocześnie podtrzymywać relacje z tymi odbiorcami.

Co marketerzy powinni wiedzieć o targetowaniu grupy uczniów i studentów?

Studenci, podobnie jak większość internautów to inteligentni ludzie, którzy są stale połączeni z internetem i oczekują od marek więcej niż tylko reklam. Na wykresie przygotowanym przez Global Web Index możesz zobaczyć statystyki dotyczące typów mediów, z których korzystając studenci (90% w wieku 16-24 lata), oraz co to oznacza dla marek.

W obszerniejszym raporcie omówiono dokładnie rodzaje mediów i rozrywki, za które ta grupa jest gotowa zapłacić, analizując, w jaki sposób rozrywka w coraz większym stopniu definiuje rolę, jaką marki odgrywają wśród studentów.


Przeczytaj także: Najlepsze oferty internetu stacjonarnego dla studenta

Uczniowie i studenci jako prawdziwi cyfrowi tubylcy, nieznający świata bez smartfonów, spędzają czas zajmując się różnymi mediami online. Ale ile poświęcają na to czasu, na jakich urządzeniach i gdzie?

Ile czasu spęczają studenci/uczniowie w konkretnych typach mediów? (2Q 2018)

Ile czasu spęczają studenci/uczniowie w konkretnych typach mediów? (2Q 2018)

Średni czas spęczany na konsumpcji poszczególnych typów mediów przez studentów i wszystkich internautów (dane globalne za 2Q 2018 r.):

typ mediówstudenci/uczniowiewszyscy internauci
social media2 godz. 53 min2 godz. 20 min
muzyka online1 godz. 33 min1 godz. 13 min
telewizja linearna1 godz. 22 min1 godz. 54 min
TV online/ VOD1 godz. 8 min1 godz. 8 min
gry/konsole1 godz. 6 min59 min
prasa online/ newsy51 min58 min

Gdzie uczniowie szukają rozrywki online?

Studenci i uczniowie spędzają większość czasu każdego dnia w mediach społecznościowych (około 3 godzin) i serwisach strumieniowania muzyki (ponad 1,5 godziny).

Muzyka odgrywa kluczową rolę w życiu studentów, niezależnie od tego, czy jest ona konsumowana podczas gdy są w trakcie spotkania z przyjaciółmi, nauki lub po prostu w drodze. Najpopularniejsze aplikacje, z których studenci korzystają każdego miesiąca na poziomie globalnym, to usługi muzyczne na żądanie: Spotify (31%) i Soundcloud (22%).

Na poziomie regionalnym, Amazon Prime Music i Apple Music mają większe zaangażowanie uczniów w regionie Azji i Pacyfiku oraz w Ameryce Północnej niż w jakimkolwiek innym regionie. Jednak tylko niewielka ich część to konta płatne.

Na całym świecie tylko 11% uczniów korzysta z płatnego konta w Spotify. Może to wynikać z niższych niż przeciętne poziomów dochodu studentów i łatwości dzielenia się muzyką z innymi.

Studenci cenią sobie treści na żądanie

Treści na żądanie obejmują także oglądanie telewizji. Czas spędzony na telewizji internetowej i rozrywce strumieniowego przesyłania wideo (VOD) stanowi obecnie ponad godzinę przeciętnego dnia studenta – 14% całkowitego dziennego zużycia mediów w tej grupie. Dorastając ze smartfonami w rękach, ta grupa jest przyzwyczajona do posiadania informacji i treści na żądanie w każdej chwili i miejscu.

Na świecie 42% używa Netflixa, a 20% Amazon Prime do oglądania swoich ulubionych programów na żądanie (filmów i seriali VOD).

Mimo to, spędzają więcej czasu na oglądaniu telewizji linearnej niż internetowej. Co ciekawe, 50% studentów ogląda telewizję na żywo, co zajmuje około 1 godziny i 20 minut przeciętnego dnia. Prawdopodobnie wynika to z regionalnych lub specyficznych dla danego kraju zjawisk.

Na przykład w Wielkiej Brytanii, reality show, takie jak Love Island, cieszyło się ogromną popularnością wśród młodych ludzi, a studenci z całego świata są o 18% bardziej skłonni do zainteresowania telewizją typu reality niż przeciętny użytkownik.

Zobacz też: mLegitymacja dla studentów i uczniów szkół jest już testowana!

Młodzi studenci wykorzystują media społecznościowe jako centrum rozrywki

Media społecznościowe ewoluują. Z miejsca, w którym ludzie po prostu utrzymywali kontakt z przyjaciółmi, teraz jest to bardziej „centrum rozrywki”, w którym mogą nadążyć za nowościami, oglądać zabawne filmy i poznawać nowe marki i produkty.

Studenci spędzają w mediach społecznościowych blisko 3 godziny dziennie i spędzają czas na różnych platformach. Ale to YouTube zajmuje pierwsze miejsce, a 80% studentów codziennie lub częściej korzysta z witryny, podkreślając znaczenie rozrywki i treści wideo.

Z 84% większym prawdopodobieństwem używają Snapchata i 49% częściej używają Instagrama niż przeciętny użytkownik. To wzmacnia myśl, że uczniowie lubią niewielkie, łatwo przyswajalne i wizualne treści.

48% uczniów korzysta z mediów społecznościowych w celu znalezienia zabawnych lub zabawnych treści, przy czym znaczna część to aktorzy (48%), śpiewacy i zespoły (47%) lub komedianci (34%) online. Znacznie przewyższają one również wskaźniki dotyczące celebrytów, co sugeruje, że marketing influencer ma potencjał dla tej grupy, jeśli zostaną poruszone kwestie przejrzystości i autentyczności wśród wpływowych osób.

Dbają o nowości.

Studenci również dbają o dobre samopoczucie, a 44% z nich korzysta z mediów społecznościowych, aby być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami. W rzeczywistości spędzają prawie tyle samo czasu czytając prasę online niż ich starsi koledzy. Potwierdza to także wzmocnienie roli mediów społecznościowych jako platformy informacyjnej, zwłaszcza wśród młodszych konsumentów.

Studenci zapłacą także za treści online, jeśli będą one wystarczająco zabawne i użyteczne

1 na 4 studentów płaci za usługi muzyczne online (2Q 2018)

Uczniowie nie korzystają tylko z wersji freemium – i mimo że większość uczniów mieszka w domu z rodzicami i zarabiają mniej niż przeciętny internauta, 70% z nich robi zakupy online co miesiąc.

Rozciąga się to na wydawanie pieniędzy na rozrywkę i wyraźnie widać, że 1 na 4 studentów płaci za treści muzyczne, a 1 na 5 zapłacił za grę mobilną w ciągu ostatniego miesiąca.

Cenią sobie opinie klientów

Uczniowie dbają również o to, co inni myślą o markach i produktach, czy to poprzez dobre komentarze w mediach społecznościowych czy recenzje klientów, a to wpływa na ich zachowania zakupowe. Dostęp do ekskluzywnych treści, takich jak muzyka i filmy, jest także kluczowym czynnikiem propagowania marki w porównaniu do przeciętnego użytkownika.

Niemal co czwarta osoba twierdzi, że może być zachęcana do wydawania pieniędzy w internecie, jeśli widzą dobre komentarze od innych użytkowników, a ponad 37% z nich pisze własne opinie na temat produktów.

Otwarte, przejrzyste i rzeczywiste interakcje z uczniami w trybie online są niezbędne, aby skutecznie je wykorzystać.

Ogólnie rzecz biorąc, ważne jest, aby marki rozumiały, w jaki sposób uczniowie zachowują się w internecie, wykorzystując właściwe kanały i zastanawiając się, w jaki sposób mogą zapewnić rozrywkę uczniom, tak aby pasowały do ich zajęć szkolnych i harmonogramu przeciętnego dnia czy weekendu.

źródło: GlobalWebIndex – What Every Marketer Should Know about Targeting Students

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj