Rzecznik prasowy Orange Polska potwierdził na Twitterze, że operator pracuje nad wprowadzeniem usługi eSIM dla klientów jeszcze w tym roku.
Firma Apple zaprezentowała wczoraj trzy nowe modele iPhone’ów, z których każdy posiada funkcję Dual SIM (nano-SIm oraz eSIM). Zaraz po premierze nowych urządzeń z systemem iOS 12, rzecznik prasowy Orange Polska Wojtek Jabczyński poinformował na Twitterze, że operator zamierza wprowadzić funkcje wirtualnych kart eSIM jeszcze w tym roku.
Czym jest karta eSIM?
Karta eSIM, a dokładnie chip MFF2 (6 x 5 mm), pozwala na zmniejszenie konstrukcji urządzeń o możliwość stosowania ich nie tylko w smartfonach ale także w smartwatchach (GalaxyWatch, Apple Watch).
Takie rozwiązanie całkowicie eliminuje fizyczne, plastikowe karty SIM, które operatorzy wysyłają przy podpisywaniu umowy. Dzięki wirtualizacji kart SIM możliwa jest szybsza zmiana operatora i korzystanie z kilku numerów na jednym urządzeniu.
Przeczytaj także: Czy karta e-SIM zastąpi obecne standardy?
Karty eSIM (a raczej usługa dla smartfonów i smartwatchów z takim układem) nie są jeszcze dostępne w Polsce, ale wszystko wskazuje, że pod koniec tego roku Orange jako pierwszy operator w Polsce udostępni taką możliwość. Zapewne w ślad za pomarańczową siecią pójdą kolejni operatorzy, czyli w 2019 roku można spodziewać się małej zmiany w tym obszarze technologii SIM.
Pytanie, którego przy premierze nowych iPhone’ów nie dało się uniknąć – eSIM. Pracujemy nad tym i planujemy wprowadzić taką możliwość jeszcze w tym roku.
— Wojtek Jabczyński (@RzecznikOrange) September 12, 2018
Oto nowe iPhone’y, obsługujące tę technologię:
Technologia eSIM będzie dostępna jeszcze w tym roku po aktualizacji oprogramowania. Do korzystania z eSIM wymagany jest plan usług bezprzewodowych (który może zawierać ograniczenia dotyczące zmiany operatora i roamingu obowiązujące nawet po wygaśnięciu umowy). Nie wszyscy operatorzy obsługują technologię eSIM. Niektórzy operatorzy mogą oferować iPhone’a z nieaktywną technologią eSIM. Szczegółowe informacje można uzyskać od operatora. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź stronę pomocy firmy Apple.
źródła: Apple, Orange Polska