Wystartował internetowy teatr TheMuBa, którego twórcami są Borys Szyc i Jarosław Kuźniar. Bilety na spektakle będzie można kupić już od 19,90 zł.
TheMuBa, czyli w skrót od „theatre, music, ballet” to nowy serwis internetowy, w którym będzie można oglądać na komputerze lub smartfonie spektakle teatralne, koncerty, przedstawienia baletowe – wszystko dostępne będzie w wersji na żywo na platformie internetowej.
– Teatr online chodzi mi po głowie od kilku lat – opowiada Borys Szyc, pomysłodawca #TheMuBa. Znam środowisko teatralne od podszewki, potrzeby widzów, nie tylko w Polsce, ale i Polonii za granicą, to była tylko kwestia czasu. Dzisiaj marzenia o wyjściu z teatrem w nowe czasy, do jak najszerszej publiczności, stają się faktem.
Do swojego pomysłu Szyc przekonał Jarosława Kuźniara – dziennikarza, biznesmana, znawcę nowych technologii oraz Marka Maślankę – inwestora, miłośnika sztuki.
– Środowisko startupowe, w którym na co dzień pracuję, stwarza nieograniczone pole do współpracy – dodaje Jarosław Kuźniar. Regularne burze mózgów, doprecyzowywanie szcze- gółów praw autorskich, budowanie zespołu współpracowników, a przede wszystkim pozyski- wanie teatrów do współpracy i budowanie programu to tylko jedne z wielu zadań, którymi zajmowaliśmy się od kilku miesięcy.
Przeczytaj także: „Faces of Frida” – cyfrowa retrospektywa w Google Arts & Culture
Comiesięczny repertuar platformy internetowej #TheMuBa do końca 2018 roku to między innymi:
- spektakl „Inne Rozkosze” transmitowany na żywo z Teatru Stu w Krakowie (12 października 2018 r. o godz. 19.00),
- koncert World Orchestra Grzecha Piotrowskiego zarejestrowany specjalnie dla platformy w Teatrze Wielkim Operze Narodowej
- „Ucho, gardło, nóż” na żywo z Teatru Polonia Krystyny Jandy w Warszawie.
Kupując e-bilet będzie można uczestniczyć w spektaklu na żywo oraz mieć dostęp do nagrania przez kolejny weekend. Bonusem dla zalogowanych użytkowników będą materiały pokazujące teatr, aktorów i całą produkcję od kulis (wywiady i dodatkowe wideo).
Platforma będzie dostępna na wszystkich urządzeniach stacjonarnych i mobilnych (tablety i smartfony). Koszt jednorazowego e-biletu będzie wynosił od 19,90 zł.
Platforma internetowego teatru dostępna jest pod adresem: www.themuba.com.
TheMuBa należy do spółki Artpark, której prezesem jest inwestor Marek Maślanka. Wiceprezesem zaś został Borys Szyc, pomysłodawca projektu. Jarosław Kuźniar, dziennikarz i biznesmen, zasiada w zarządzie firmy. W radzie programowej #TheMuBa zasiadają Łukasz Maciejewski – krytyk teatralny oraz Andrzej Pągowski – twórca znaku i identyfikacji graficznej. Za działania komunikacyjne, marketingowe oraz aktywności social media projektu odpowiada Kuźniar Media wspólnie z Projekt PR.
źródło: informacja prasowa