Firma Google Inc. została oficjalnie założona 4 września 1998 roku, ale przez ponad dekadę urodziny wyszukiwarki były oznaczane 27 września specjalnym Doodle.
We wrześniu 1998 roku piosenka zespołu Aerosmith pt. I Do not Want To Miss A Thing podbijała listy przebojów na całym świecie i była na szczycie listy Billboard Top 100. TRL zadebiutowało w MTV, akurat na czas wydania Baby One More Time. W tym samym miesiącu narodziła się wyszukiwarka Google.
Dokładna data założenia firmy jest wciąż przedmiotem debaty, nawet dla tych, którzy zajmują się udzielaniem odpowiedzi na to pytanie w samym Google’u.
Minęło 20 lat i świat oraz internet bardzo się zmieniły. Zdjęcia o wysokiej rozdzielczości, zamawianie przejazdów samochodem, handel i wiadomości od przyjaciół i rodziny są na naszych telefonach, na wyciągnięcie ręki.
Google też się zmieniło. Począwszy od wyszukiwania, obecnie jest aż siedem produktów używanych przez ponad miliard osób każdego miesiąca. Zamiast garstki pracowników w garażu Menlo Park, Google ma dziesiątki tysięcy pracowników i biur w prawie 60 krajach. Nawet firma Google jest teraz częścią Alphabet, spółki macierzystej utworzonej w 2015 roku.
To, co się nie zmieniło, to ta sama misja Google’a od lat: uporządkować światowe informacje i uczynić je powszechnie dostępnymi i użytecznymi. Wystarczy wejść do dowolnego biura Google na całym świecie i z pewnością znajdą się ludzie, którzy debatują nad ambitnym pomysłem, który może brzmieć szaleńczo – ale może też stać się kolejnym Androidem lub Mapami. Google wciąż chce pokonywać granice w dostępnych technologiach, w szczególności sztucznej inteligencji. Jednak to użytkownik jest w centrum, dla którego powstają wszystkie te produkty.
Google chce cały czas dostarczać potrzebnych informacji oraz edukować – i robi to niezmiennie od dwudziestu lat. W tym miesiącu Google będzie przypominało swoją historię z ostatnich dwóch dekad, począwszy od 10-lecia przeglądarki Chrome!
źródło: Google Blog