Nowe iPhone’y nie wzbudzają już tyle emocji co kiedyś

Wydarzenie związane z prezentacją nowych iPhone’ów wywołują znacznie mniejszy buzz w internecie niż kilka lat temu, ale niezmiennie co roku pojawiają się „sensacyjne” doniesienia i plotki.

Po tygodniach spekulacji Apple w końcu wysłało zaproszenia na swoje jesienne wydarzenie poświęcone iPhone’om, które odbędzie się 12 września 2018 r. Na grafice zaproszenia widoczny jest złoty okrąg wraz z hasłem „Gather round.”, które mogą nawiązywać do nowej siedziby firmy lub byc zapowiedzią nowego produktu lub funkcji.

Oczekuje się, że Apple zaprezentuje w tym roku trzy nowe modele iPhone’ów, z których wszystkie będą miały ten sam wygląd co zeszłoroczny iPhone X,czyli minimalne ramki wokół wyświetlacza, wcięcie (notch) na aparat i czujniki Face ID.

Oprócz iPhone’ów spodziewamy się zaktualizowanej wersji zegarka Apple Watch Series 4 oraz zapowiedź finalnej wersji mobilnego systemu operacyjnego iOS 12.


O ile samo ogłoszenie nowego iPhone’a jest nadal poprzedzone miesiącami plotek, rzekomych przecieków i niekończących się spekulacji, dane z Trendów Google’a sugerują, że same wydarzenia nie wywołują już tak dużego szumu, jak kiedyś.

Patrząc na globalne zainteresowanie wyszukiwaniami frazy „iPhone” pokazuje, że zeszłoroczne ogłoszenie iPhone’a X miało o 30 proc. mniej wyszukiwań w Google’u niż prezentacja iPhone’a 5 w 2012 roku.

Zainteresowanie frazą „iPhone” w wyszukiwarce Google w latach 2007-2018 (Google Trends)

Zainteresowanie frazą „iPhone” w wyszukiwarce Google w latach 2007-2018 (Google Trends)

źródło: Statista via Google Trends

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj