#MobilnyPortretPolaka: Zakupy przez smartfona

Polacy chętnie robią zakupy i zamawiają usługi przez smartfona – wynika z badania Banku Millennium #MobilnyPortretPolaka.

#MobilnyPotretPolaka - zakupy mobilne

Mobilnie kupujemy produkty w sklepach internetowych, zamawiamy jedzenie, taksówkę czy rezerwujemy hotel.  Za pomocą telefonu opłacamy nawet bilety komunikacji miejskiej i parkingi. A za internetowe zakupy płacimy przez aplikację mobilną – płaci w ten sposób 75% użytkowników bankowości mobilnej.

  • 71% posiadaczy smartfonów w ciągu ostatniego roku zrobiło zakupy lub zamówiło usługę za pomocą telefonu.
  • 40% kupiło produkt w sklepie internetowym, prawie tyle samo osób zmówiło jedzenie z dostawą.
  • 34% zamówiło mobilnie taksówkę lub samochód, 21% zarezerwowało nocleg lub hotel.
  • Zakup biletu autokarowego lub kolejowego zadeklarowało 16% osób, a biletu komunikacji miejskiej 13%.
  • Parkingi opłaca już mobilnie 7% użytkowników smartfonów.

Przeczytaj także: Bankowość mobilna coraz popularniejsza #MobilnyPortretPolaka

Którą z wymienionych czynności wykonałeś w ostatnim roku za pomocą smartfona/telefonu (dane w %)

Którą z wymienionych czynności wykonałeś w ostatnim roku za pomocą smartfona/telefonu (dane w %)

Za pomocą telefonu kupujemy wiele rzeczy potrzebnych do codziennego życia. Aż 47% użytkowników smartfonów kupuje odzież i obuwie. 45% książki, 33% kosmetyki, a 25% sprzęt elektroniczny. Kupujemy też sprzęt AGD (19%), produkty spożywcze (18%), artykuł dla dzieci (17%), leki i suplementy (16%), gry (13%), meble (6%) i inne.

Co kupiłeś za pomocą smartfona/telefonu w mijającym roku (dane w %)

Co kupiłeś za pomocą smartfona/telefonu w mijającym roku (dane w %)

– Zakupy i programy lojalnościowe przenoszą się już też do bankowych aplikacji mobilnych. Przewidujemy, że w najbliższych latach, oprócz nowych funkcjonalności, pojawią się w nich swego rodzaju „punkty handlowe” czy połączenia z platformami smartshoppingowymi typu goodie. Tego typu narzędzia agregują informacje o zniżkach, promocjach i programach rabatowych oraz wspierają inteligentne zakupy. Według badania #finanseprzyszlosci 78% badanych przewiduje na przykład, że w za 10 lat będzie kupowała przy użyciu aplikacji bankowej ubrania, a aplikacja podpowie im, gdzie kupić taniej i lepiej. — mówi Iwona Jarzębska, dyrektor Departamentu Public Relations w Banku Millennium.

Metryka badania #MobilnyPortretPolaka: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w grudniu 2017 na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18  i więcej lat. Technika badawcza: CATI.

Metryka badania #finanseprzyszlosci: Metryka badania: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w dniach 27 listopada – 1 grudnia 2017 r. na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 do 60 lat deklarujących posiadanie konta bankowego. Technika badawcza: CATI.

źródło: informacja prasowa