W pierwszej połowie 2018 roku użytkownicy BLIKA wykonali 33 mln transakcji, czyli dokładnie tyle samo, co w całym poprzednim roku – zobacz najnowsze statystyki!
Dzisiaj na Twitterze odbyła się konferencja prasowa Polskiego Standardu Płatności, podczas której prezes Dariusz Mazurkiewicz pochwalił się statystykami za minione półrocze 2018 roku. Największym osiągnięciem jest to, że liczba transakcji Blikiem w ciągu półrocza wyniosła dokładnie tyle samo co w całym 2017 roku.
Drugi kwartał był bardzo intensywny dla BLIKA, bowiem wystartowała loteria Blikomania oraz kampania szybkich płatności na numer telefonu P2P: „BLIK BLIK przelew na telefon w mig”. W ciągu tego okresu z BLIKA mogą korzystać także klienci kolejnych banków: Pekao SA, Crédit Agricole i Raiffeisen Polbanku.
Zobacz także: Ponad 14 mln transakcji BLIKIEM w 1Q 2018 roku
Szczegółowe statystyki i wyniki płatności mobilnych BLIK za 1. półrocze 2018 r.
- Łączna liczba transakcji BLIK w 1. połowie 2018 roku: 33 mln (= tyle co w całym 2017 r.)
- Łączna liczba transakcji BLIK w samym 2Q 2018 roku: 18,5 mln, z czego:
- 0 proc. (12,9 mln): transakcje online,
- 19 proc. (3,5 mln): wpłaty i wypłaty z bankomatów,
- 6 proc. (1,1 mln) płatności w sklepach stacjonarnych,
- 5 proc. (1 mln) oraz przelewy P2P, czyli na numer telefonu odbiorcy.
- W porównaniu z 1. kwartałem, liczba transakcji:
- e-commerce wzrosła o 23 proc.,
- w bankomatach o 35 proc.,
- w sklepach stacjonarnych o 93 proc.,
- przelewów na telefon o 32 proc.
Obecnie Blikiem można płacić: we wszystkich polskich sklepach internetowych (100%), w 231 tys. sklepach i punktach usługowych. BLIK umożliwia także wypłaty z 19 tys. bankomatów w Polsce. BLIK jest obecnie standardem polskich aplikacji mobilnych instytucji finansowych i dostępny jest dla klientów 13 banków w Polsce.
Trend płatności P2P
Już 69 proc. przedstawicieli generacji X i 75 proc. milenialsów z USA korzysta z P2P rozliczając się ze znajomymi i rodziną. W Polsce dopiero co piąta osoba rozliczająca się z znajomymi oddaje drobne należności bezgotówkowo.
Jakie plany ma BLIK na najbliższy czas?
- Ułatwienie płatności internetowych – BLIK zamiast pay-by-linków w kolejnych bankach.
- Ułatwienie przelewów na telefon – ikona BLIKA przy kontaktach w książce adresowej w kolejnych bankach.
- Ułatwienie płatności cyklicznych – płatności BLIKIEM za abonamenty, subskrypcje streamingowe (itp.).
Całą konferencję możecie obejrzeć na oficjalnym profilu @BLIKmobile na Twitterze:
Blik Q2 2018 https://t.co/PraYONCVsZ
— BLIK (@BLIKmobile) August 9, 2018
źródło: @BLIKmobile