Ta infografika pokazuje ile czasu zajęło poszczególnym technologiom na osiągnięcie liczby 50 milionów użytkowników. – nowe technologie robią to w zastraszająco szybkim tempie.
Interesująca infografika przygotowana przez serwis The VR bardzo dobrze obrazuje ile czasu (w większości przypadków lat) zajęło każdemu produktowi/technologii na zdobycie 50 milionów użytkowników. Przedstawia ona porównanie dotyczące popularyzacji produktów, które były największymi technologiami konsumenckimi w ciągu ostatnich 100 lat.
Najważniejszym wnioskiem wynikającym z tego zestawienia jest to, że zdobycie 50 mln użytkowników przyspieszyło do zaledwie kilku lat od momentu wprowadzenia Internetu. Do tego czasu, liczba użytkowników w przypadku nowych technologii rosła do pułapu 50 mln przez dziesięciolecia.
Niewątpliwym fenomenem jest gra mobilna Pokemon GO, która zdobyła pułap 50 mln graczy w ciągu zaledwie 19 dni od daty premiery! A w ciągu 3 tygodni miała już 75 mln użytkowników!
Oto czas potrzebny na zdobycie 50 mln użytkowników w przypadku technologii z ostatnich 100 lat:
- linie lotnicze: 68 lat
- samochody: 62 lata
- telefony: 50 lat
- elektryczność: 46 lat
- karty kredytowe: 28 lat
- telewizja: 22 lata
- bankomaty: 18 lat
- komputery: 14 lat
- telefony komórkowe: 12 lat
- Internet: 7 lat
- iPod: 4 lata
- YouTube: 4 lata
- Facebook: 3 lata
- Twitter: 2 lata
- Pokemon GO: 19 dni
Podobnie jak większość danych ilościowych, należy wziąć pod uwagę zmienne jakościowe w przypadku przyjęcia danego produktu na rynek masowy. Z logicznego punktu widzenia wynika, że wiele technologii konsumenckich jest zależnych od poprzedniej technologii. Bez masowej adopcji komputerów, telefonów komórkowych i Internetu, aplikacje i strony internetowe, takie jak YouTube, Facebook, itd. nie byłyby w stanie zaistnieć, itd.
VR/AR osiągnie 50 mln użytkowników w latach 2017-18
Zarówno VR, jak i AR mają wielką szansę na przełamanie 50 milionów aktywnych użytkowników w latach 2017-18. Według Marketsand Markets, ostatnie badania pokazują, że rynek urządzeń wirtualnych VR osiągnie 408 mln dolarów do końca 2017 r. Szacuje się, że dochody z technologii AR/VR sięgną 150 mld dolarów do roku 2020 (odpowiednio, AR 120 mld dolarów i VR otrzymując 30 mld dolarów).
źródło: TheVR.io – On the Road to 50M: Growing the Number of VR/AR User Adoption