W drugim kwartale 2018 roku Apple dostarczyło około 3,5 miliona zegarków Apple Watch na całym świecie, to o 30 proc. więcej niż w zeszłym roku.
Według najnowszych danych udostępnionych przez firmę analityczną Canalys, w 2Q 2018 Apple wysłało 3,5 mln swoich smartwchów, to aż o 30% więcej zegarków niż rok temu w 2Q 2017 r. Warto zaznaczyć, ze najnowsza generacja Apple Watch Series 3 umożliwia połączenia LTE (niestety jeszcze nie w Polsce), co prawdopodobnie zachęciło wielu klientów do zakupu lub aktualizacji urządzenia.
Apple Watch Series 3 (KTE) cieszyło się szczególną popularnością w Azji, stanowiąc 60 proc. z 250 000 sztuk wysyłanych do tego regionu. Jednocześnie Apple Watch Series 3 z LTE był najlepiej sprzedającym się smartwatchem w Azji w drugim kwartale br.
Pomimo, że wysyłki zegarków Apple’a były większe, udział firmy w rynku smartwatchów spadł do 34 proc. z 43 proc. w pierwszym kwartale 2018 roku. Canalys przypisuje to konkurencji na rynku smartwatchów, w tym silnym działaniom Fitbit i Garmin.
Zobacz także: TOP 5 producentów smartwatchów w 2017 roku
Łączne globalne wysyłki inteligentnych zegarków (w tym Apple Watchów) osiągnęły 10 mln sztuk
Apple ma coraz silniejszą konkurencję, którzy zaczęli przekraczać milion wysłanych urządzeń w kwartale. Producenci starają się wyróżnić swoimi produktami, od zaawansowanych wskaźników tętna, inteligentnego coachingu i mapowania, a konsumenci mają znacznie szerszy wybór urządzeń niż rok temu. W związku z dalszą konkurencją ze strony Samsunga i Google’a, które podobno maja wydać swoje zegarki Galaxy i Pixel, Apple musi opracować sposób na odświeżanie rynku, na przykład w USA, gdzie jego penetracja w istniejącej bazie iPhone’a zaczęła się obniżać.
Liczba przesyłek Apple Watchów jest szacowana przez Canalys i nie odpowiada rzeczywistej sprzedaży urządzeń. Sprzedaż zegarków Apple Watch została zawarta w kategorii „inne” firmy, która obejmuje również produkty AirPod, Apple TV, produkty HomePod, Beats, iPod touch i inne akcesoria firm Apple i innych producentów.
W ostatnim kwartale dyrektor generalny Apple’a, Tim Cook, powiedział, że Apple Watch odnotował znaczny wzrost przychodów „w postaci dwucyfrowej liczby”, ustalając rekord przychodów w marcu br. Apple planuje opublikować wyniki za trzeci kwartał fiskalny w przyszłym tygodniu, co powinno dać nam lepszy wgląd w wyniki sprzedaży Apple Watcha od kwietnia do czerwca.
Jak wskazuje Canalys, Apple musi zaktualizować Apple Watcha w tym roku, jeśli nie chce, aby konkurencja przejęła jeszcze większy udział w rynku smartwtachów. Apple nie zmieniło projektu urządzenia od czasu jego wprowadzenia w 2015 r., ale w tym roku plotki sugerują, że Apple Watch będzie miał większy wyświetlacz (1,57 cala i 1,78 cala), być może zaimplementowany poprzez zmniejszenie rozmiaru ramki, baterię o większej pojemności i ulepszone funkcje wykrywania tętna.
źródła: MacRumors via Canalys – Apple ships 3.5 million Watches in Q2 2018, with LTE version a runaway success in Asia