Gra mobilna „Ghostbusters World”, to kolejna generacja gry AR opartej na lokalizacji, która po „Pokémon Go” da możliwość łapanie duchów w całkiem nowy sposób.
Dwa lata po tym, jak Pokémon Go dał nam jedno z najaktywniejszych wakacji w naszym życiu, zaczęła pojawiać się nieunikniona fala gier w rozszerzonej rzeczywistości (AR, z ang. Augmented Reality). Jedną z nich jest zapowiedziana w lutym tego roku gra „Ghostbusters World” oparta na serii kultowych filmów o łowcach duchów.
Gra powstała we współpracy Sony Pictures a koreańskimi studiami gier mobilnych 4:33 i Next Age, a także dzięki udostępnieniu platformy Map Google dla programistów. Dzięki temu oraz rosnącym funkcjom ARKit firmy Apple i ARCore firmy Google, gry oparte na AR to już nie tylko terytorium dla twórców „Pokémon Go” – firmy Niantic.
Wersja demonstracyjna gry Ghostbusters World, w którą mogli zagrać uczestnicy Comic-Con w San Diego Comic-Con w ten weekend, była trochę jak alternatywna wersji gry z pokemonami. Jednak zamiast rzucać pokeballe w słodkie Pokémony, gracze wysadzają swój pakiet protonowy w groteskowe duchy panoszące się po dzielni. W grze będzie można złapać około 150 duchów, z których część została stworzona wyłącznie na potrzeby tego tytułu.
Przeczytaj także: Zamiast Pokemonów łapiemy dinozaury w „Jurassic World Alive”
W grze istnieją cztery różne pakiety protonów, które wybuchają i przechwytują moc: Great Balls i Master Balls. Portale wymiaru są odpowiednikami Pokéstopów, w których można zdobyć do swoich pakietów protonowych. Oczywiście można kupić więcej amunicji poprzez zakupy w aplikacji. Podobnie jak funkcja krokomierza w Pokémon Go, która umożliwia wykluwanie jaj pokemonów, Ghostbusters World pozwala również wykluwać Ektoplazmy. Ciekawe jednak dlaczego mamy chcieć wykluć własnego ducha, gdy celem gry jest pozbycie się upiorów?
„Ghostbusters World” jest taką wersją „Pokémon Go, ale z duchami”
W „Ghostbusters World” również istnieją funkcje interakcji z innymi graczami, a także Tryb Story, który zostanie napisany przez autorów komiksów Ghostbusters z IDW Publishing. Kilka innych funkcji również uległo nieznacznej poprawie. Dzięki danym z Map Google’a budynki wokół gracza są wyświetlane w 3D, co zapewnia bardziej realistyczne wrażenia.
Demo miało także funkcję czatu w grze, która może być pomocna w koordynowaniu bitew nalotowych (tzw. Raidów). Choć obecnie działa on tak, jak w przypadku czatów deweloperskich w grze, zawsze istnieje możliwość, że nie zostanie on uwzględniony w ostatecznej wersji, jeśli moderacja okaże się zbyt dużym problemem.
Gra „Ghostbusters World” wystartuje jeszcze w tym roku na urządzeniach z systemami iOS i Androidzie. Więcej powinniśmy dowiedzieć się wkrótce na oficjalnej stronie internetowej gry.
źródło: The Verge