Netflix otrzymał aż 112 nominacji do nagród Emmy 2018

Usługi online są tak popularne, że stanowią realne zagrożenie dla stacji telewizyjnych – widoczne to jest między innymi w tegorocznych nominacjach do nagród Emmy 2018.

70. gala wręczenia tegoroczny nagród Emmy 2018 (70th Primetime Emmy Awards) odbędzie się 17 września 2018 roku.

Oprócz Netflixa, który zdominował nagłówki po czwartkowych nominacjach do nagrody Emmy 2018, kilka innych internetowych platform streamingu wideo także pojawiło się wśród nominowanych stacji do największej nagrody telewizyjnej na świecie. W tym roku znalazły się także serwisy Hulu, Amazon Prime Video, YouTube, Vimeo oraz Apple Music (za Carpool Caraoke) i Facebook z jedną nominacją.

Dzięki Netfliksowi wyprzedzającemu HBO oraz Hulu i Prime Video, które znalazły się w TOP 10 serwisów z największą liczbą nominacji, oczywiste jest, że usługi online odegrają ważną rolę w przyszłości telewizji.


W swojej deklaracji misji Narodowa Akademia Sztuki i Nauki Telewizyjnej zobowiązuje się do „rozpoznawania, wspierania i rozwijania doskonałości w branży telewizyjnej we wszystkich mediach”. Tegoroczne nominacje do Emmy są świadectwem gotowości Akademii do doceniania wysokiej jakości treści, niezależnie od tego, w jaki sposób i przez jakie medium są dostarczane widzom.

Zobacz także: Netflix ma już 125 mln subskrybentów na świecie i rośnie w siłę!

Liczba nominacji do nagród Emmy 2018 dla serwisów streamingowych

Liczba nominacji do nagród Emmy 2018 dla serwisów streamingowych

Liczba nominacji do Emmy 2018 dla usług streamingu wideo 

  1. Netflix: 112
  2. hulu: 27
  3. Amazon prime Video: 22
  4. YouTube: 5
  5. Vimeo: 3
  6. Apple Music: 1
  7. Facebook: 1

Awans serwisu Netflix do sławy w nagrodach Emmys

Netflix zdobył swoje pierwsze nominacje do nagrody Emmy w 2013 roku, Serwis zgarnął wówczas trzy nagrody za serial „House of Cards— – to był przełom, ponieważ po raz pierwszy ekskluzywna nagroda telewizyjna została przyznana serwisowi streamingowemu.

W ciągu ostatnich 5 lat Netflix regularnie nominowana jest do prestiżowych nagród telewizyjnych. Można spodziewać się, że w tym roku Netflix bardzo zawojuje podczas gali rozdania nagród.

Wraz ze 112 nominacjami do Emmy, Netflix przełamał 17-letnią passę HBO, otrzymując największą liczbę nominacji niż jakakolwiek inna sieć telewizyjnej lub platforma online oferująca streaming wideo lub filmy na żądanie (VOD).

Oto liczba nominacji do nagród Emmy i wygranych (w nawiasie) serwisu Netflix od 2013 do 2018 roku:

  • 2013: 14 (3)
  • 2014: 31 (7)
  • 2015: 34 (2)
  • 2016: 54 (9)
  • 2017: 91 (12)
  • 2018: 112 (?)
Liczba nominacji i wygranych Emmy dla serwisu Netflix od 2013 do 2018 r.

Liczba nominacji i wygranych Emmy dla serwisu Netflix od 2013 do 2018 r.

Ekstrapolując te statystyki możnabyło pokusić się o to, że tym roku Netflix może zdobyć aż 15 do 17 nagród Emmy. Jak będzie? Przekonamy się już w połowie września.

Nominacje seriali do Emmy 2018 –  „Gra o tron” od HBO liderem!

Liderami wśród najczęściej nominowanych seriali i programów do Emmy 2018 są:

  1. „Gra o tron” (oryg. „Games of Thrones”) od HBO z 22 nominacjami,
  2. „Saturday Night Live” od NBC z 21 nominacjami,
  3. „Westworld” od HBO z 22 nominacjami,
  4. „Opowieść podręcznej” (oryg. „Handmaikd’s Tale”) od hulu z 20 nominacjami,
  5. „Zabójstwo Versace: American Crime Story” (oryg. „The Assassination Of Gianni Versace: American Crime Story”) od FX z 18 nominacjami,
  6. „Atlanta” od FX z 16 nominacjami,
  7. „The Marvelous Mrs Maisel” od Amazon Prime Video z 14 nominacjami,
  8. „Barry” od HBO z 13 nominacjami,
  9. „The Crown” od netflix’s z 13 nominacjami,
  10. „Jesus Christ Superstar Live In Concert” od NBC z 13 nominacjami.
Seriale z największą liczbą nominacji do Emmy 2018

Seriale z największą liczbą nominacji do Emmy 2018

źródła: Statista: Online Services Make Their Mark at the EmmysNetflix’s Rise to Fame at the EmmysEmmy Nominations 2018: Game of Thrones on Top

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

                       
redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj