Japonia jest jednym z największych na świecie rynków smartfonów, który daje wielkie możliwości biznesowe dla producentów urządzeń, ale jest jeden wyróżniający się lider!
Pomimo krytyki dotyczącej braku innowacji oraz wzmożonej konkurencji ze strony południowokoreańskiego Samsunga, Apple było największym sprzedawcą smartfonów w Japonii w 2017 roku. iPhony stanowiły prawie połowę krajowej sprzedaży smartfonów, z dominacją modeli 5, 7, 8 i SE.
Według rankingu BCN, iPhone 7 znalazł się na szczycie listy z udziałem prawie 25 proc. sprzedanych smartfonów w 2017 roku. Dla japońskich klientów iPhone 7 był znaczący pod dwoma względami: nie tylko był pierwszym wodoodpornym iPhone’em, ale również Apple złamało swoją politykę polegająca na niedostosowywaniu produktów do konkretnego kraju dzięki funkcji FeliCa, japońskiej technologii NFC znajdującej się w bramkach biletowych w tamtejszej kolei, automatach sprzedających i terminalach płatniczych w sklepach.
Wygląda na to, że Apple może utrzymać swoją pozycję na japońskim rynku także w 2018 roku. Coraz więcej azjatyckich producentów smartfonów upatrzyło sobie rynek japoński, jednak ogólna sprzedaż smartfonów spadła w porównaniu do roku 2016.
Oprócz Samsunga i Huawei Technologies Co., chiński producent Oppo Electronic Corp. czeka tylko, żeby uszczknąć kawałek tortu sprzedając bezramkowe modele smartfonów z Androidem…
- iPhone 7 (24,6%)
- iPhone 8 (5,3%)
- iPhone SE (4,7%)
- iPhone 7 plus (4,3%)
- iPhone X (3,1%)
- Huawei P10 Lite (2,7%)
- iPhone 5s (2,6%)
- Huawei P9 lite (2,2%)
- iPhone 8 Plus (1,7%)
- Sharp S1 (1,7%)
źródło: Statista – iPhone dominates the Japanese market