Na tegorocznej konferencji F8 Facebook ogłosił, że pracuje nad nową funkcją wykorzystującą rozszerzoną rzeczywistość w reklamach na Facebooku – już teraz możemy zobaczyć pierwsze efekty!
Facebook daje reklamodawcom nowe sposoby prezentowania swoich produktów, teraz będą mogli to robić wykorzystując funkcje rozszerzonej rzeczywistości (AR). Obecnie reklamy AR na Facebooku są w fazie testów, dostępne wyłącznie dla wybranej grupy reklamodawców w Stanach Zjednoczonych. Pierwsza firmą, która miała możliwość przetestowania nowej funkcji jest marka okularów Michael Kors.
Testowa funkcja AR adsów wygląda na początku jak zwykły post na tablicy, ale z dodatkową informacją „Stuknij aby zobaczyć”. Po kliknięciu w przycisk uruchamiany jest aparat, a na naszym nosie pojawiają się promowane okulary. Następnie po wyborze konkretnego modelu zostajemy przekierowani na stronę sklepu, gdzie możemy zakupić przymierzony przez nas model.
Jeszcze tego lata nową funkcję wykorzystają takie marki Sephora, Nyx, Bobbi Brown, Pottery Barn, Wayfair oraz King.
W tym tygodniu wiceprezes ds. marketingu produktów w globalnych rozwiązaniach marketingowych Facebooka Sam Ahmad-Taylor zaprezentował nową funkcję reklamową na przykładzie gry Candy Crush dodając: „Ludzie muszą wchodzić do sklepów, aby to zrobić… wciąż uwielbiają to doświadczenie, ale chcieliby spróbować tego w domu – nowa funkcja im to umożliwi.” Dodatkowo zapowiedział na ten rok wprowadzenie nowych rozwiązać dla reklamodawców na Instagramie.
Przeczytaj także: Facebook rządzi na rynku komunikatorów
Sama funkcja jak na razie nie wygląda powalająco, aczkolwiek niesamowitym byłby zakup np. nowego łóżka, które moglibyśmy przymierzyć w domu jeszcze przed udaniem się do sklepu!
źródło: Facebook od Patryk Knet (dzięki!)