Wyobraźcie sobie przyszłe interakcje rozszerzonej rzeczywistości z urządzeniami do noszenia, na przykład ze smartwatchami – to mogłoby tak wyglądać…
Używanie biblioteki ARKit do rozpoznawania obrazów wyświetlanych na smartwatchu Apple Watch mogłoby pokazywać więcej informacji w rozszerzonej rzeczywistości. To już nie jest science fiction, tylko realne zastosowanie takich funkcji w praktyce.
Choć z niecierpliwością czekam aż zaczniemy czekać z technologii hologramowej, to póki co musimy zadowolić się rozszerzoną i wirtualną rzeczywistością. Takie obrazki jak poniżej mogłyby być już codziennością, jednak technologia musi jeszcze dojrzeć.
Udostępnione na Twitterze przez Nathana Gittera wideo pokazuje jak można wykorzystać biblioteki ARKit 2 na iOS-a 12 do rozpoznawania obrazów i nakładania dodatkowych opcji w rozszerzonej rzeczywistości. Polega to na tym, że biblioteka rozpoznaje określone obrazy (tak jak w przypadku kodów QR) i wyświetla rozszerzoną rzeczywistość w określony sposób.
Przeczytaj także: ARbus – mobilny rozkład jazdy oparty o rozszerzoną rzeczywistość
Dzięki takiemu wykorzystaniu AR można wyświetlać dodatkowe wirtualne obrazy, w tym przypadku aplikacje pogody, iMessage’a lub przeglądać albumy ze zdjęciami. Jak wiadomo ekran smartwatcha jest zbyt mały, aby doświadczenie korzystania z pełnych funkcji aplikacji było satysfakcjonujące, ale rozszerzona rzeczywistość może nam to ułatwić. Oczywiście do zobaczenia dodatkowych obrazów niezbędne są okulary, które odpowiednio interpretowałyby obraz.
Zobacz jak ARKit 2 mógłby działać z zegarkiem Apple Watch:
Imagining future AR interactions with wearables. ?⌚️
Using #ARKit image detection to recognize images displayed on an Apple Watch, showing more information in AR. Built with #ARKit2 on #iOS12. pic.twitter.com/2PETNbRO3Q
— Nathan Gitter (@nathangitter) July 7, 2018
źródło: Twitter @nathangitter