Sklep App Store obchodzi w tym roku swoje 10-lecie, zobacz zestawienie najlepszych i najczęściej pobieranych gier i aplikacji mobilnych na iPhone’a (iOS).
Już w środę 11 lipca 2018 roku, sklep z aplikacjami na iOS-a App Store będzie obchodził 10-lecie istnienia. Z tej okazji serwis App Annie opublikował podsumowanie najlepszych aplikacji mobilnych na iOS-a w historii, wraz z kluczowymi kamieniami milowymi w historii sklepu App Store.
W raporcie znajdują się najlepsze aplikacje wszech czasów, zarówno pod względem liczby pobrań jak i wygenerowanych przychodów. Znajdziecie także najlepsze appki w poszczególnych latach, począwszy od 2010 roku (od tego czasu App Snnie zaczeło zbierać dane na temat aplikacji na iOS-a) i wiele więcej.
Rezultatem podsumowania jest dość obszerny raport dotyczący sklepu App Store. Od lipca 2010 roku odnotowano ponad 170 miliardów pobrań i ponad 130 miliardów USD wydanych na aplikacje mobilne. Obecnie w sklepie App Store znajduje się około 2,2 miliona aplikacji, nawet po wielkim sprzątaniu Apple’a.
W swojej analizie App Annie wydzielił dwie kategorie: aplikacje mobilne i gry mobilne – podobnie jak w App Storze. Zobaczcie zatem te najlepsze i najlepiej zarabiające appki na iPhone’a i iPada.
Przeczytaj także: Gry mobilne, które najszybciej zarobiły 100 mln dolarów!
Gry mobilne wszech czasów na iOS-a
Na obu wykresach (pobrania i przychody) znalazły się oczywiście takie klasyki jak Clash of Clans, Candy Crush Saga i Honor of Kings. Jednak niektóre z najbardziej pamiętnych gier z App Store’a – jak Temple Run i Angry Birds – nie znalazły się w pierwszej dziesiątce pod względem wydatków. Zamiast tego, grą nr 1 według przychodów jest Clash of Clans, a następnie Candy Crush, która była również najczęściej pobieraną grą wszech czasów.
Chociaż AppAnnie nie może ujawnić wszystkich statystyk dotyczących pobrań ani danych o przychodach z powodu relacji z klientami, może potwierdzić, że gra Candy Crush została pobrana ponad 280 mln razy na całym świecie od lipca 2010 r. do maja 2018 r.
Najlepsza gra według przychodów to Clash of Clans, przyniosła w tym samym czasie ponad 4 mld USD za globalne wydatki konsumenckie na iOS-ie.
Sprawdzono także to, które firmy były czołowymi wydawcami gier, publikując ranking obejmujący znane marki, takie jak Electronic Arts, Tencent, Gameloft, Rovio, Glu, Disney, Zynga, King, Supercell, Activision Blizzard, Bandai Namco, Storm8, Ubisoft i inne.
Aplikacje mobilne wszech czasów na iOS-a
Tymczasem aplikacje mobilne Facebook i Google dominują na najwyższych miejscach w rankingu pod względem najczęściej pobieranych aplikacji na iOS-a.
Facebook to nr 1, a aplikacja Messenger to nr 2, Instagram to nr 4, a WhatsApp to nr 5. Google ma 3. pozycję z aplikacją YouTube i 6. miejsce za Mapy Google. Reszta wśród 10 najlepszych aplikacji jest zamykana przez Snapchata (nr 7), Skype’a (8.), WeChat (9.) i QQ (10.).
Pierwsze miejsce, Facebook zawdzięcza dzięki pobrany 700 mln pobrań na całym świecie w okresie od lipca 2010 r. do maja 2018 r.
Jednak najwyższe stawki według wydatków konsumenckich to bardzo odmienny obraz – zamiast aplikacji społecznościowych wszystkie dotyczą subskrypcji i przesyłania strumieniowego. Tutaj Netflix jest numerem 1, ponieważ zbliża się do 1 mld dolarów pod względem wydatkach globalnych konsumentów, a następnie Spotify, Pandora, Tencent Video, Tinder, LINE, iQIYI, HBO NOW, Kwai i QQ.
Najlepsze aplikacje każdego roku (2010-2017)
Raport zawiera także najlepsze aplikacje z każdego roku i kilka znaczących kamieni milowych w App Storze, związanych z aplikacjami, a nie samym App Store’em.
Zestawienie obejmuje podwojenie przychodów z aplikacji w latach 2015 i 2017, przychody z aplikacji na iOS-a przekraczające możliwości Google Play, a także wzrost liczby aplikacji, których przychody przekroczyły milion dolarów z App Store’a.
Jeden z wykresów pokazuje, że Stany Zjednoczone są największym rynkiem pod względem wydatków i liczby pobrań.
Dzisiaj Chiny stają się największym rynkiem aplikacji mobilnych i nadal będą utrzymywać tę pozycję do 2022 roku, zgodnie z własnymi szacunkami App Annie. Być może nie są na pierwszym miejscu w całej historii sklepu App Store, ale tylko dlatego, że chiński App Store wystartował nieco później. Warto zauważyć, że Chinom wciąż nie udało się osiągnąć najwyższego wynik (który należy do USA – 40,1 mld pobrań), uzyskując 39,9 miliardów pobrań w całym kraju i wydatki w wysokości 27,7 miliarda USD ( w USA 36 mld USD).
Pełny raport dostępny jest na stronie App Annie (link w źródle wpisu).
źródła: App Annie – The Most Popular iOS Apps of All Time via TechCrunch