Alior Bank uruchomił bardzo interesującą akcję edukacyjną z konkursem „PhishingSTOP”, dzięki której internauci mogą dowiedzieć się jak chronić swoje pieniądze, dane, komputer czy telefon przed cyberprzedstępcami.
W tym tygodniu klienci Alior Banku (i nie tylko!) mogą wziąć udział w ciekawej i bardzo pożytecznej akcji edukacyjnej „PhishingSTOP” związanej z bezpieczeństwem w internecie. Celem akcji jest nauczenie klientów, że bezpieczeństwo ich środków zależy w dużym stopniu od nich samych i od tego jak postępują w sieci.
Myśl, którą bank chce zaszczepić wśród odbiorców to: Przestępcy nie włamują się do Twojego banku. Oni włamują się do Twojego komputera. Więc to również Ty musisz dbać o bezpieczeństwo swoich pieniędzy.
Bank przygotował kurs samoobrony przed phishingiem mistrza BanKingu, składający się z 6 krótkich, lekko humorystycznych lekcji. Każda lekcja kończy się quizem, w którym można sprawdzić poziom swojej wiedzy na temat bezpiecznych zachowań w internecie i świadomości związanej z atakami stosowanych przez cyberprzestępców.
Zobacz także: Google prezentuje swoje narzędzia zapewniające bezpieczeństwo w sieci
W ramach akcji PhishingSTOP klienci banku nauczą się między innymi:
- Jak odróżnić wiadomość bezpieczną od niebezpiecznej?
- Jak rozpoznać fałszywą stronę WWW?
- Jak poznać, czy wiadomość SMS jest prawdziwą wiadomością od banku?
- Jak uchronić się przed phishingiem przez telefon?
- Jak zabezpieczyć swój telefon i unikać złośliwych aplikacji?
- Co zrobić, jeśli zauważą podejrzane działanie?
Edukacja i konkurs z nagrodami!
Oprócz materiałów edukacyjnych klienci Alior Banku mogą wziąć udział w konkursie na wymyślenie polskiego odpowiednika słowa „phishing”. Do wygrania są bardzo ciekawe nagrody: 5 tabletów Lenovo Yoga, 10 smartwatchów Xiaomi Amazfit Bip Black oraz 10 lokalizatorów Noti One.
W konkursie mogą wziąć udział wszyscy chętni i kreatywni internauci, nie trzeba być klientem banku!
Konkurs ma na celu rozpowszechnienie wśród internautów wiedzy i zbudowanie świadomości w zakresie zagrożeń związanych z oszustwami w przestrzeni internetowej – zwłaszcza w bankowości online. Posiada także charakter edukacyjny, ponieważ zwraca uwagę na to jakie środki zaradcze należy podejmować, aby sprawnie zabezpieczać się przed tego rodzaju atakami. Istotą osiągnięcia sukcesu w konkursie jest przesłanie polskiej nazwy anglojęzycznego sformułowania „phishing” oznaczającego oszustwo internetowe. Polska nazwa powinna jak najlepiej oddawać sens tego sformułowania.
W promocję zaangażowała się znana youtuberkę Paulinę Mikułę, która prowadzi kanał i profil „Mówiąc inaczej”. Paulina opowiada między innymi o zapożyczeniach i jednocześnie zachęca widzów do udziału w akcji.
Bank zachęca klientów do wzięcia udziału w akcji na swoich strnach internetowych i specjalnie przygotowanym miniserwisie pod adresem PhishingSTOP.aliorbank.pl, w social mediach oraz bankowości internetowej i mobilnej.
Skorzystajcie z tej akcji, aby dowiedzieć się więcej na temat czyhających w sieci niebezpieczeństwach oraz dowiedzieć się od specjalistów z bankowości, jak najlepiej chronić się przed oszustami.
Regulamin konkursu i formularz zgłoszeniowy znajdziesz na stronie konkursowej akcji.
źródło: Alior Bank