mBank wprowadził nową funkcję umożliwiającą otwarcie konta bankowego wprost z aplikacji mobilnej, bez wychodzenia z domu i bez wizyty kuriera – ale potrzebny jest iPhone.
Wśród nowości aplikacji mobilnej mBanku pojawiła się możliwość otwarcia rachunku ze smartfona oraz zarządzania zleceniami stałymi.
Z pierwszej możliwości mogą korzystać użytkownicy urządzeń z systemem iOS (iPhone). W mBanku stanowią oni już 25 proc. wszystkich użytkowników aplikacji mobilnej.
Od teraz konto w mBanku można założyć mobilnie pod systemem iOS, bez konieczności wizyty w placówce czy kontaktu z kurierem. Wkrótce możliwość otwarcia rachunku w aplikacji pojawi się także na urządzeniach z Androidem.
Przeczytaj także: mBank 3.0 z płatnościami mobilnymi i nowymi funkcjami
Jak otwiera się konto, bez fizycznego kontaktu z bankiem i kuriera?
- po pobraniu aplikacji na smartfona należy wybrać opcję „Otwórz rachunek przez wideo” z wykorzystaniem dowodu osobistego,
- podczas rozmowy video z ekspertem banku użytkownik zostanie poproszony o pokazanie dowodu osobistego i wykonanie zdjęć – na podstawie fotografii dokumentu konsultant zweryfikuje klienta, a następnie złoży wniosek o rachunek w jego imieniu (wcześniej uzupełniając go niezbędnymi danymi osobowymi),
- podpisanie umowy następuje zaraz po zakończonej rozmowie video – bezpośrednio w aplikacji; podpisem jest specjalny kod przekazywany w ramach połączenia telefonicznego;
na koniec klient może od razu powiązać swoją aplikację mobilną z nowym kontem i aktywować kanały dostępu do banku.
mBank udostępnił również możliwość zarządzania zleceniami stałymi z poziomu aplikacji mobilnej. Wystarczy wejść w opcje płatności, aby ustawić nowe zlecenie, odwołać lub zmodyfikować istniejące.
Z aplikacji mBanku korzysta już ponad 1,2 mln klientów. Globalna firma doradcza Forrester w swoim raporcie The Forrester Banking Wave™: European Mobile Apps, Q2 2018, uznała ją niedawno za trzecią najlepszą w Europie, doceniając zwłaszcza jej funkcjonalność i użyteczność.
źródło: informacja prasowa