Instagram ma już miliard użytkowników miesięcznie!

Serwis społecznościowy Instagram dobił już do miliarda użytkowników miesięcznie, w porównaniu z 800 milionami, które miał we wrześniu ubiegłego roku.

Instagram - liczba użytkowników 2010-2018 (wykres, TechCrunch)
Instagram – liczba użytkowników 2010-2018 (wykres, TechCrunch)

Dynamiczny wzrost użytkowników Instagrama trwa w najlepsze, zmniejszając tempo wzrostu Snapchata i Facebooka. Dziś Instagram ogłosił, że osiągnął 1 miliard aktywnych użytkowników miesięcznie, po osiągnięciu 800 milionów we wrześniu 2017 r. z 500 milionami użytkowników dziennie. Jeszcze dwa lata temu ten serwis społecznościowy miał o połowę mniej użytkowników, „tylko” 500 mln użytkowników w ciągu miesiąca.

Ta ogromna liczba użytkowników może być potężnym magnesem dla IGTV, centrum wideo o dłuższej formie, które jest obecnie dostępne dla twórców.

Dla porównania liczba użytkowników Snapchata wzrosła o 2,13 procent w Q1 2018 do 191 milionów, a miesięczna liczba ba Facebooku wzrosła o 3,14 procent, osiągając 2,196 miliarda. Instagram zbliża się do 5-proc. wzrostu kwartalnego.

Przeczytaj również: Facebook rządzi na rynku komunikatorów

Zdobycie miliona użytkowników może zwiększyć presję na Instagramie, aby utrzymać swoją pozycję w rodzinie Facebooka i przynieść więcej gotówki. Facebook nie ujawniał przychodów Instagrama i nigdy nie udzielał żadnych wskazówek na ten temat. Jednak eMarketer szacuje, że Instagram wygeneruje 5,48 mld USD przychodów z reklam w USA w 2018 roku, co stanowi wzrost o 70 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem.

Marka Instagram coraz częściej przypomina tratwę na Facebooku. Nastroje wobec Facebooka, zwłaszcza wśród nastolatków, ulegają zmniejszeniu, między innymi z aferami dotyczącymi prywatności. Jednak wielu użytkowników nie zdaje sobie nawet sprawy z tego, że Instagram należy do Facebooka i wziąć uwielbia aplikację do udostępniania zdjęć. Dzięki 1 miliardowi użytkowników, firmy i twórcy treści mogą jeszcze poważniej potraktować tę aplikację społecznościową.

źródło: Instagram via TechCrunch