Zobacz kim są oraz ilu użytkowników w Polsce ma Messenger, Instagram i Facebook – najnowsze dane za maj 2018 roku.
Platforma do zarządzania komunikacją w social media NapoleonCat przeanalizowałą udział procentowy osób korzystających z największych platform społecznościowych w Polsce. Pod lupę wzięto użytkowników Facebooka, Instagrama oraz Messengera. Kim zatem są osoby korzystające z tych serwisów?
Niekwestionowanym liderem wśród mediów społecznościowych w Polsce jest Facebook. Obecnie korzysta z niego 16,3 mln osób powyżej trzynastego roku życia. Największą grupę, bo aż 29%, stanowią osoby w przedziale wiekowym 25 – 34 lata. Na drugim miejscu plasują się użytkownicy pomiędzy 18 a 24 rokiem życia, które stanowią 23% społeczności. Natomiast ostatnie miejsce na podium zajmuje grupa wiekowa 35 – 44 lat, co daje 20% użytkowników serwisu. Podział korzystających z Facebooka ze względu na płeć kształtuje się następująco: 52% kobiet i 48% mężczyzn.

Użytkownicy Facebooka w Polsce (stan na maj 2018)
Przeczytaj także: Facebook rządzi na rynku komunikatorów
Drugą platformą pod względem liczby użytkowników jest Messenger. Korzysta z niej 11 mln Polaków. Podobnie jak w przypadku Facebooka, największą grupą, stanowiącą 30% są osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia. Z aplikacji korzysta 25% użytkowników w wieku 18 – 24 lata. Na trzecim miejscu, z wynikiem 19% plasują się osoby pomiędzy 35 a 44 rokiem życia. Aplikację posiada 53% kobiet i 47% mężczyzn.

Użytkownicy Messengera w Polsce (stan na maj 2018)
Ostatnią, trzecią platformą poddaną analizie jest Instagram, z którego korzysta 5,9 mln Polaków. Największą grupą użytkowników, stanowiącą 37%, są osoby w wieku 18 – 24 lata. Na drugiej pozycji znalazły się osoby pomiędzy 24 a 35 rokiem życia, z wynikiem 27%.

Użytkownicy Instagrama w Polsce (stan na maj 2018)
Dużym zaskoczeniem może być grupa zamykająca podium, czyli użytkownicy w wieku 13 – 17 lat, którzy stanowią 17% społeczności aplikacji. Głównymi użytkownikami Instagrama w Polsce są kobiety – 58%. Natomiast z Instagrama rzadziej korzystają mężczyźni, których jest 42%.
źródło: informacja prasowa
Łukasz Majchrzyk
Ostatnie wpisy od Łukasz Majchrzyk (zobacz wszystkie)
- Apple z dystansem podchodzi do efektu głębi w reklamie iPhone’ów - 15 lutego 2019
- Nowa seria Motoroli moto g7 trafia do sprzedaży! - 15 lutego 2019
- Zwiastun serialu „Miłość, śmierć i roboty” przyprawia o maniakalny ból głowy - 15 lutego 2019