Widget odtwarzacza Apple Music Embeddable Web Player został zaktualizowany, aby umożliwić subskrybentom logowanie się i odtwarzanie pełnych utworów, albumów i list odtwarzania.
Firma Apple zaktualizowała swoją witrynę narzędziową Apple Music Marketing Tools, dodając nowy interfejs umożliwiający subskrybentom logowanie się i odtwarzanie pełnych utworów, albumów i list odtwarzania w osadzonych widżetach. Od razu pojawi się spekulacje, że firma pozwoli na korzystanie z serwisu Apple Music za pomocą przeglądarki internetowej – nie tylko aplikacji mobilnej i programu iTunes.
Firma Apple udostępniła także narzędzie do tworzenia podlinkowanych przycisków pobierania Apple Music i generowania widżetów do umieszczania na witrynach i blogach.
Wcześniej w zagnieżdżonym na stronie WWW playerze można było odtwarzać tylko 30-90 sekundowe próbki utworów. Niektórzy użytkownicy, po zalogowaniu się widgecie, przy użyciu swoich danych logowania Apple Music, można wyszukiwać i słuchać pełnych utworów, albumów i list odtwarzania za pośrednictwem witryny, a także dodawać utwory bezpośrednio do swojej Biblioteki.
Chociaż nadal nie można przeglądać biblioteki, tworzyć list odtwarzania ani sprawdzać, czego słuchają znajomi, zmiana sugeruje, że Apple może przygotować pełnowartościowego klienta internetowego Apple Music, aby konkurować z istniejącymi ofertami takimi jak Spotify.
Już dzisiaj, podczas konferencji WWDC 2018, Apple ogłosi nowości programistyczne związane między innymi z systemami iOS i macOS. Być może dowiemy się czegoś więcej także o Apple Music w wersji przeglądarkowej?