Google dodało nowe funkcje i uprościło interfejs w Trendach Google (Google Trends), dzięki czemu przeglądanie danych jest jeszcze łatwiejsze – infografiki są teraz znacznie ciekawsze.
Jak sama nazwa wskazuje, Trendy Google (Google Trends) to bardzo przydatna usługa do znajdowania popularnych wyszukiwań użytkowników wyszukiwarki Google i generowania porównań historycznych. Firma Google wprowadza dziś nowy interfejs usługi wraz z nowymi funkcjami i opcjami do znajdowania trendów, a także skupia się na treściach redakcyjnych.
Wśród nowości największa uwagę zwraca prostsza nawigacja i dominujący pasek wyszukiwania fraz, terminów i innych zapytań. Poniżej wyszukiwarki znajduje się karuzela z 6 przykładowymi sugestiami, co możemy chcieć sprawdzić lub porównać w Trendach Google. Nowe typy infografik zawierają mapę intensywności, porównujące różne tematy.
Poniżej znajduje się zmodyfikowana sekcja zapytań o trendy, która odzwierciedla to, co jest popularne w wyszukiwarce Google, w ciągu dnia, minuty czy nawet czasie rzeczywistym. Google ułatwiło także dostęp do swoich rocznych podsumowań Rok w wyszukiwarce aż od 2001 roku.
Jednak głównym celem tego przeprojektowania jest lepsze wykorzystanie treści danych redakcyjnych. Nowa sekcja przedstawia historie danych Google Trends opracowane przez zespół News Lab. Obejmują one wizualizacje danych od organizacji informacyjnych na całym świecie, a Google Trends nazywa je jednym z największych dziennikarskich zbiorów danych.
Podczas I/O 2018 uruchomiono odnowioną witrynę oraz aplikację mobilną Google News (Wiadomości Google).